Pri príležitosti svojich 70‑tych narodenín sa Yamaha rozhodla vrátiť do minulosti – na Dutch MotoGP v Assene predstavil tím špeciálne červenobiele liverky inšpirované ikonickou YZF‑R7 z roku 1999. Súrodenci z Monster Energy i Prima Pramac Yamaha v tíme štartujú pod rovnakým historickým dizajnom – a pódiom im nebola len trať, ale aj spomienka na legendárneho Noriyuki Hagu a ducha japonského závodného dedičstva.

Odkaz na rok 1999 a legendu Hagu

Nový unikátny dizajn kombinuje výraznú červenú farbu na blatníkoch a nádrži so snovou bielou – presne podľa livery YZF‑R7 OW02, ktorú v roku 1999 v Superbajkoch jazdil mágia stroja Noriyuki Haga. Tento vzhľad nebol vybraný náhodou: Práve Haga uspokojil fanúšikov výkonom aj vzhľadom a jeho stroj si dodnes drží status legendy.

Yamaha YZF-R7 70 Zdroj: Yamaha

“We Are One”: Obnovená jednota tímov

Yamaha využíva 70. výročie ako symboliku jednoty. Červenobiely liver presadzuje filozofiu: „We Are One“ – obe MotoGP jednotky – Monster Energy aj Prima Pramac – štartujú v identickom historickom oblečení, prilbách i výstroji, čo podľa Paolo Pavesia (MD Yamaha Racing) zosobňuje nový tímový smer: „silnejší spolu“.

Jazdci brázdia trať s pocitom histórie

Fabio Quartararo, Álex Rins, Jack Miller a Miguel Oliveira si neobliekajú len livery – jazdia v úplne červenobielych kombinézach inšpirovaných rokmi 90‑tych. Quartararo priznal, že kombinácia jedinečného vzhľadu a jeho vášeň pridať pikantný rozmer víkendovej atmosfére. Rins dodal, že doplnky ako prilby a rukavice sú „dokonalý retro nádych“, zatiaľ čo Miller cíti hrdosť reprezentovať Yamaha v tomto ikonickom vzhľade.

Yamaha YZF-R7 70 Zdroj: Yamaha

Aselléňa Assen + jubileum ako kulisa

Assen je zvláštna lokalita – priestor 100. vydania Dutch MotoGP a základňou pre legendárnu holandskú „Cathedral of Speed“. Yamahine 70. narodeniny (1. júla 1955 založenie) skvele zapadajú do osláv na trati, pričom retrospektíva červenobielych farieb oživuje divácky zážitok – nie len dizajnom, ale hlavne príbehom.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...