Vespa predstavuje Officina 8 – limitovanú špeciálnu edíciu modelov Primavera (50/125/150 cc) a GTV 310, ktorá vzdáva poctu pôvodnej “Workshop 8” dielni z Pontedera. Všetko v priemyselnom modrom matnom laku, s mosadznými detailmi a bohatým historickým kitom – elegantné spojenie minulosti a štýlu súčasnosti.

Officina 8 – srdce povojnovej revolúcie

Workshop 8 v 40. – 50. rokoch bol srdcom Piaggiovho Pontedera: práve tu vznikali prvé prototypy, súťažné modely i rekordné Vespá – napríklad “98 Corsa” alebo štartéri extrémnych súťaží ako Siat Giorni 1949–51. Technikami a inžiniermi s aeronautickým pozadím sa zaslúžili o elegantné línie a charakter legendárnej Vespy.

Vespa Officina 8 Zdroj: Vespa

Exkluzívny vzhľad s historickými odkazmi

Všetky modely Officina 8 dostali exkluzívny Blu Officina 8 matný kovový lak, ktorý evokuje robustné dielenské prostredie. Satinované hliníkové obruby svetiel a mosadzné detaily na mriežke, ráfikoch i sedení pripomínajú pôvodný “Piaggio 8” odznak, ktorý nosili členovia experimentálnej dielne.

Luxusné doplnky a spracovanie

Sedačka má dvojitú látkovú kombináciu, kontrastné prešívanie a mosadzné nitovanie – estetika oceňujúca remeselnú kvalitu. GTV verzia pridáva farebnú prednú kapotáž inšpirovanú súťažnými modelmi a čierne športové spätné zrkadlá pre autentický retro vzhľad.

Vespa Officina 8 Zdroj: Vespa

Kit pre zberateľov a rodina doplnkov

Každý kus je dodávaný v ozdobnej plechovej krabičke s archívnymi dokumentmi Officina 8, vrátane reprintov originálnych plánov. Súčasťou je aj kolekcia odolného oblečenia – top boxy, prilby v rovnakom odtieni modrej, rukavice s ochrannými prvkami, vetrovky, mikiny a tričká s jedinečnou grafikou.

Ceny a dostupnosť – klasik v limitke

Edícia Officina 8 je dostupná ako modely 2026 od augusta 2025 na vybraných trhoch (napr. USA/CAN), pričom cena Primavera 50 SE začína na približne 4 599 USD a GTV 310 SE okolo 8 699 USD. Európske ceny ešte budú oznámené, ale očakáva sa, že pôjde o prémiovú limitku.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...