Katastrofa sa stala po tom, čo sa záchranným tímom nepodarilo dostať pod kontrolu požiar, ktorý na trajekte vypukol začiatkom júna. Ide už o druhý podobný incident v krátkom čase, čo znovu otvára otázky o bezpečnosti prepravy automobilov po mori.
Tisíce áut skončili na dne oceánu
Plavidlo sa začalo spaľovať začiatkom júna počas plavby z čínskeho prístavu Jen-tchaj do mexického Lázaro Cárdenas. Dvadsaťdvojčlenná posádka nedokázala dostať oheň pod kontrolu a musela byť evakuovaná na neďaleko plávajúcu kontajnerovú loď. Americká pobrežná stráž potvrdila, že požiar zničil všetky automobily na palube.
Záchranné tímy sa pokúsili trajekt stabilizovať pomocou remorkérov, ale neúspešne. Kombinácia ohnivých škôd a nepriaznivých morských podmienok spôsobila, že do lode prenikla voda a Morning Midas sa nakonec potopila vo vzdialenosti 660 kilometrov od pobrežia v hĺbke približne 5 000 metrov.
Elektromobily ako problém?
Na palube sa nachádzali vozidlá značiek Chery, Great Wall a pravdepodobne aj MG od koncernu SAIC. Agentúra Reuters informovala, že prevádzkovateľ trajektu zaznamenal dým z paluby s elektrickými vozidlami, no presná príčina požiaru zostáva nevyjasnená.
Problémom elektromobilov na lodiach je ich intenzívne horenie, ktoré sa v prostredí trajektov prakticky nedá uhasiť. Napriek tomu neexistuje definitívny dôkaz, že elektromobil alebo hybrid za túto katastrofu môže. Vyšetrovanie už nebude možné kvôli potopeniu lode v obrovskej hĺbke.
Ide o druhý podobný incident po vlaňajšom požiari trajektu Felicity Ace, čo opäť poukazuje na problémy s bezpečnosťou automobilových transportov.