V dobe, keď väčšina konkurencie vsádza hlavne na elektrický pohon, Toyota ide vlastnou cestou. Verí, že spaľovacie motory majú ešte čo povedať. Preto sa spojila s japánskymi partnermi Subaru a Mazda a spoločne vyvíjajú novú generáciu benzínových motorov. Tie majú byť skutočným prelomom v automobilovom priemysle.

Jeden motor pre všetko

Nová generácia štvorvalcov s objemom 1,5 a 2,0 litra bude menšia a ľahšia než dnešné motory. Toyota ich chce používať všade - v hybridoch, elektrických autách aj v autách na vodík. Hlavnou výhodou je práve to, že jeden motor dokáže dobre pracovať v úplne rôznych systémoch pohonu.

Zdroj: Toyota

Benzín v elektromobile? Prečo nie

Na prvý pohľad to znie zvláštne, ale benzínový motor v elektromobile má svoj zmysel. Ide o automobily s predĺženým dojazdom, kde motor neženie kolesá, ale len vyrába elektrinu pre batériu. Takýto systém už poznáme z BMW i3, Mazdy MX-30 alebo z vozidiel Nissan s technológiou E-Power.

Zdroj: Toyota

Ekológia aj športová jazda v jednom

Toyota už pred rokmi dokázala, že jej motory dokážu využiť až 41 percent energie z paliva, to je veľmi dobrý výsledok. Nová generácia bude ešte lepšia. Navyše nebudú závislé len od benzínu. Budou schopné jazdiť aj na biopalivá, vodík či syntetické palivá.

Ponuka bude široká, od úsporných atmosférických 1,5-litrových motorov až po silné 2,0-litrové turbo agregáty. Pre športové modely Gazoo Racing bude k dispozícii aj extrémna verzia s výkonom až 600 koní určená pre pretekárske autá.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.