Toyota opäť ukazuje, že aj hybrid môže mať temnú a štýlovú stránku. Limitovaná edícia Prius Nightshade pre rok 2025 prináša agresívnejší dizajn, čierne doplnky a športovejší výraz, aký by ste od ekologickej ikony možno nečakali. No tentoraz to nie je len o vzhľade – Nightshade chce zaujať aj jazdou.

Temnejšia stránka hybridu

Toyota sa rozhodla, že svoj ekologický bestseller oblečie do temnejšieho šatu. Nová limitovaná edícia Prius Nightshade 2025 znovu ukazuje, že hybrid nemusí pôsobiť nudne či bezvýrazne. Práve naopak – nový Nightshade má dizajnový jazyk, ktorý mu pristane. A to aj bez športového podvozka.

Toyota Prius Nightshade Zdroj: Toyota

Čierna, kam sa pozriete

Nightshade je tradičnou vizuálnou edíciou Toyoty, no v prípade aktuálneho Priusu ide o vôbec prvýkrát, čo sa použila na piatu generáciu tohto modelu. Výsledok? Temne ladený hatchback s ostrejšími líniami a kompletným blackout paketom: čierne disky, čierne spätné zrkadlá, čierne lemovanie okien a tmavé detaily na logách a nárazníkoch. Vybrať si možno z troch farieb – čiernej, sivej alebo bielej, ale v každom prípade s kontrastnými tmavými prvkami.

Bez výkonovej úpravy, ale s dôrazom na štýl

Pod kapotou sa nič nemení – stále ide o 2.0-litrový hybridný pohon s výkonom 196 koní (AWD verzia) alebo 194 koní (FWD). Cieľom však nie je športový výkon, ale imidž, ktorý má osloviť novú skupinu zákazníkov: tých, ktorí nechcú jazdiť v nenápadnom hybridnom aute, ale chcú, aby to o nich niečo hovorilo. Nightshade je Prius, ktorý dáva najavo, že ekológia a štýl nemusia byť v rozpore.

Toyota Prius Nightshade Zdroj: Toyota

Obmedzená dostupnosť

Toyota zatiaľ oficiálne neoznámila počet kusov pre jednotlivé trhy, no očakáva sa, že edícia bude limitovaná. Predaj sa má začať už koncom leta 2025 a cieľovou skupinou sú najmä zákazníci v Severnej Amerike, kde má Nightshade tradíciu. Nie je vylúčené, že sa niekoľko kusov objaví aj v Európe.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...