Dnes mám pred sebou už štvrtú generáciu, ktorá prešla výraznou dizajnovou revolúciou a po novom ponúka aj plug-in hybridný pohon. V minulosti som mal možnosť testovať rôzne verzie Tucsona, no tentoraz ide o model, ktorý kombinuje výkon spaľovacieho motora s tichou elektrickou jazdou. A musím priznať – je to auto, ktoré vo mne vyvolalo dojem, že sedím v niečom z budúcnosti.

Ostrý pohľad a “nahnevaný” výraz

Na prvý pohľad ma dostalo predné LED denné svietenie integrované do masky chladiča. Auto pôsobí tajomne, až “nahnevane” – presne ten typ dizajnu, ktorý otočí hlavy na parkovisku aj počas jazdy. Hyundai sa tu naozaj nebál ísť vlastnou cestou. Celkový tvar karosérie je svalnatý, no zároveň vyvážený. Zadná časť s prepojenými LED svetlami len potvrdzuje, že ide o moderný kúsok.

Hyundai Tucson PHEV 4x4 Premium (3).jpg 621.27 KB
Nadštandardný pocit a vôňa novoty

Je už dávno, čo som sedel každý týždeň v inom novom aute, preto možno aj ten pocit novoty bol pre mňa intenzívnejší. No hneď po otvorení dverí ma privítal interiér, ktorý pôsobil nadštandardne. Kožené sedadlá boli pohodlné, dobre tvarované a ich nastavenie v kombinácii s volantom mi umožnilo nájsť ideálnu polohu v priebehu pár sekúnd.

Vo výbave mi nechýbalo absolútne nič. Veľkým plusom bol systém kamier v spätných zrkadlách, ktorý sa aktivoval pri zapnutí smerovky – vľavo či vpravo sa na displeji zobrazil mŕtvy uhol. Praktická vec, ktorá dokáže predísť nepríjemnostiam.

Hyundai Tucson PHEV 4x4 Premium (36).jpg 438.58 KB
Zadná lavica je polohovateľná, čo ocenia najmä pasažieri na dlhších cestách. Priestor v kabíne je veľkorysý, kufor síce kvôli batériám nie je rekordman, no na rodinné potreby úplne postačuje.

Plynulá súhra motora a elektromotora

Pod kapotou pracuje 1,6-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec T-GDi s výkonom 118 kW (160 k) spojený so synchrónnym elektromotorom (72 kW/98 k). Celkový systémový výkon dosahuje 185 kW (252 k), čo je viac než dosť pre každodennú jazdu aj svižnejšie presuny.

Hyundai Tucson PHEV 4x4 Premium (58).jpg 510.74 KB
Musím pochváliť, že pri štarte spaľovacieho motora sa nekoná žiadne trhnutie či oneskorenie. Prechod medzi elektrickým a hybridným režimom je kultivovaný. Podvozok ma príjemne prekvapil svojou mäkkosťou pri pomalých prejazdoch cez retardéry. Pri rýchlejších zákrutách sa síce objavia náklony, ale auto nepôsobí neisto. Pohon 4x4 inteligentne rozdeľuje výkon podľa potreby a vo väčšine situácií jazdí ako predokolka, čo pomáha úspore.

Spotreba – dva svety, dve platby

Pri plug-in hybride považujem za dôležité rozlišovať spotrebu v dvoch režimoch – pri dobíjaní z externého zdroja a v hybridnom režime bez nabíjania. Ak máte možnosť nabíjať doma, v meste sa dá dosiahnuť skvelá hodnota. Ja som sa pri mestských jazdách a rozvoze detí do škôlky dostal na 4,8 l/100 km.

Hyundai Tucson PHEV 4x4 Premium (9).jpg 143.53 KB
Na diaľnici a okreskách sa spotreba vyšplhala na 7,2 l/100 km, čo je síce dobrá hodnota, ale blízka tomu, čo by vedel aj bežný benzínový Tucson. Čisto elektrický dojazd podľa WLTP je 62 až 65 km, v chladnejšom počasí rátajte skôr s 50 km. Nabíjanie prebieha výkonom 7,2 kW AC, takže na wallboxe máte batériu plnú približne za dve hodiny.

Hyundai Tucson PHEV je auto, ktoré spája atraktívny dizajn, kvalitne spracovaný interiér a technológiu, ktorá dáva zmysel najmä tým, čo môžu pravidelne nabíjať. Jazdí kultivovane, ponúka dobrú dynamiku a v meste vie byť naozaj úsporný.

Hyundai Tucson PHEV 4x4 Premium (10).jpg 856.72 KB
Cena začína od 40 390 € za verziu Style (4×2), testovaný model s pohonom 4×4 a výbavou Premium sa pohyboval okolo 45 890 €. Nie je to najmenej, ale v porovnaní s konkurenciou s podobnou výbavou ide o zaujímavú ponuku.

Za mňa je Tucson PHEV SUV, ktoré vás očarí pohľadom, presvedčí výbavou a ak mu doprajete zásuvku, odmení sa nízkou spotrebou a tichou jazdou.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Benzín + elektromotor / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1598 cm3
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 132,4 / 5500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 265 / 1500 - 4500
Prevodovka typ/počet stupňov: Automat / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 191
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 8,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,8 / 6,8 / 7,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4500 / 1865 / 1650
Batožinový priestor - min./max. (l): 558 / 1721
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1818 - 1924 / 597 - 491

Galéria

Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...