Dnes mám pred sebou už štvrtú generáciu, ktorá prešla výraznou dizajnovou revolúciou a po novom ponúka aj plug-in hybridný pohon. V minulosti som mal možnosť testovať rôzne verzie Tucsona, no tentoraz ide o model, ktorý kombinuje výkon spaľovacieho motora s tichou elektrickou jazdou. A musím priznať – je to auto, ktoré vo mne vyvolalo dojem, že sedím v niečom z budúcnosti.
Ostrý pohľad a “nahnevaný” výraz
Na prvý pohľad ma dostalo predné LED denné svietenie integrované do masky chladiča. Auto pôsobí tajomne, až “nahnevane” – presne ten typ dizajnu, ktorý otočí hlavy na parkovisku aj počas jazdy. Hyundai sa tu naozaj nebál ísť vlastnou cestou. Celkový tvar karosérie je svalnatý, no zároveň vyvážený. Zadná časť s prepojenými LED svetlami len potvrdzuje, že ide o moderný kúsok.
Je už dávno, čo som sedel každý týždeň v inom novom aute, preto možno aj ten pocit novoty bol pre mňa intenzívnejší. No hneď po otvorení dverí ma privítal interiér, ktorý pôsobil nadštandardne. Kožené sedadlá boli pohodlné, dobre tvarované a ich nastavenie v kombinácii s volantom mi umožnilo nájsť ideálnu polohu v priebehu pár sekúnd.
Vo výbave mi nechýbalo absolútne nič. Veľkým plusom bol systém kamier v spätných zrkadlách, ktorý sa aktivoval pri zapnutí smerovky – vľavo či vpravo sa na displeji zobrazil mŕtvy uhol. Praktická vec, ktorá dokáže predísť nepríjemnostiam.
Plynulá súhra motora a elektromotora
Pod kapotou pracuje 1,6-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec T-GDi s výkonom 118 kW (160 k) spojený so synchrónnym elektromotorom (72 kW/98 k). Celkový systémový výkon dosahuje 185 kW (252 k), čo je viac než dosť pre každodennú jazdu aj svižnejšie presuny.
Spotreba – dva svety, dve platby
Pri plug-in hybride považujem za dôležité rozlišovať spotrebu v dvoch režimoch – pri dobíjaní z externého zdroja a v hybridnom režime bez nabíjania. Ak máte možnosť nabíjať doma, v meste sa dá dosiahnuť skvelá hodnota. Ja som sa pri mestských jazdách a rozvoze detí do škôlky dostal na 4,8 l/100 km.
Hyundai Tucson PHEV je auto, ktoré spája atraktívny dizajn, kvalitne spracovaný interiér a technológiu, ktorá dáva zmysel najmä tým, čo môžu pravidelne nabíjať. Jazdí kultivovane, ponúka dobrú dynamiku a v meste vie byť naozaj úsporný.
Za mňa je Tucson PHEV SUV, ktoré vás očarí pohľadom, presvedčí výbavou a ak mu doprajete zásuvku, odmení sa nízkou spotrebou a tichou jazdou.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Benzín + elektromotor / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 cm3 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 132,4 / 5500 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 265 / 1500 - 4500 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | Automat / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 191 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 8,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 8,8 / 6,8 / 7,5 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,8 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4500 / 1865 / 1650 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 558 / 1721 |
Objem nádrže (l): | 42 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1818 - 1924 / 597 - 491 |
Galéria























