Suzuki rozširuje 800‑tku poctivým spôsobom – prichádzajú modely GSX‑8T a luxusnejšia verzia GSX‑8TT, ktoré spájajú retro dizajn inšpirovaný 60.–70. rokmi so spoľahlivým 776 cm³ paralelným dvojvalcom (82 k/78 Nm), modernou elektronikou a cestovateľským komfortom. Očakávaný debut je naplánovaný na jeseň v Miláne.
Odkiaľ prichádzajú? – Platforma a výkon
Obidva modely vychádzajú z overenej 776 cm³ platformy paralelného dvojvalca, ktorú poznáme z GSX‑8R, GSX‑8S a V‑Stromu 800. Motor s 270° kľukou ponúka výkon 81,8 k (60 kW) pri 8 500 rpm a krútiaci moment 78 Nm pri 6 800 rpm. Elektronika bude zahŕňať trakčnú kontrolu, viacero jazdných režimov, obojsmerný quickshifter a farebný TFT displej.
Dizajn podľa DNA retro‑naked
GSX‑8T vsádza na klasický vzhľad s čelným okrúhlym LED svetlometom, bar‑end zrkadlami a elegantným nádržovým tvarom, zatiaľ čo verzia GSX‑8TT pridáva malú kapotážu inšpirovanú šesťdesiatkovými pretekárskymi stroji ako Yoshimura GS1000. Oba modely dostali nový 16,5‑l nádržový tvar s kontrastnými radiátorovými krytmi (šedé pre „T“, čierne pre „TT“).
Rám a odpruženie – pohodlie bez kompromisu
Šasi zostáva oddelené oceľové dvojpriestorové rámové riešenie, doplnené USD vidlicou KYB (zlatá pre T, čierna pre TT) a zadným monoshockom. Brzdy tvoria dve 310 mm kotúče s radiálne montovanými brzdičmi Nissin vpredu a 240 mm zadný kotúč s ABS. Ergonomika je prispôsobená na dlhé jazdy – vyššie riadidlá, širší posed a kompatibilita so stredným plexi v TT verzii.
GSX‑8T vs GSX‑8TT – kde je rozdiel?
GSX‑8T bude základným modelom s neo‑retro vzhľadom, tri farebné varianty nádrže (napr. Candy Burnt Gold), zatiaľ čo GSX‑8TT ponúkne verziu s kapotážou, cestovateľskými vylepšeniami ako vyššie plexi, príprava na kufre, športovo‑väčší zadok s plochým sedlom a výraznejšie grafiky vrátane červených / zlatých detailov. Elektronika ostáva rovnaká, vrátane quickshiftera a USB‑C portu.
Ceny, dostupnosť a konkurencia
Na britskom trhu začína základná GSX‑8T od £9 599, zatiaľ čo GSX‑8TT stoja £9 999 vrátane štandardnej trojročnej záruky, s možnosťou rozšírenia na 7 rokov. Oficiálne uvedenie sa očakáva na výstave EICMA 2025 s trhu pre rok 2026, kde budú postavené proti Tracer 7, F 900 XR či Tiger Sport 660.