Stellantis čelí vážnej kríze a ako reakciu na klesajúci dopyt po nových vozidlách dočasne pozastaví výrobu až v šiestich európskych fabrikách. Opatrenie má zabrániť ďalšiemu hromadeniu nepredaných áut na skladoch a umožniť koncernu prispôsobiť sa aktuálnej situácii na trhu.
Problémy z minulosti
Za súčasnú krízu môže čiastočně bývalé vedenie koncernu, konkrétne Carlos Tavares, ktorý drasticky zredukoval portfólio mnohých značiek. Zameriaval sa výlučne na modely ekonomicky výhodné pre koncern, ale ignoroval potreby zákazníkov. Výsledkom je nízky záujem o ponúkané vozidlá a rastúce zásoby na skladoch.
Ktoré závody a modely sú postihnuté?
Najdlhšie odstávky čakajú francúzsky závod Poissy, kde sa od 13. do 31. októbra zastavia linky vyrábajúce DS3 a Opel Mokka. V talianskom Pomigliane sa prerušenie dotkne kultového Fiatu Panda a SUV Alfa Romeo Tonale na prelome septembra a októbra.
Nemecký Eisenach zastaví dvojdňovú výrobu modelov Opel Grandland, zatiaľ čo v poľských Tychách sa na 9 dní zastavia linky trojice malých SUV - Jeep Avenger, Fiat 600 a Alfa Romeo Junior.
Španielsko postihne odstávka v dvoch lokalitách: Zaragoza na týždeň pozastaví výrobu Peugeot 208 a Opel Corsa, Madrid na dva týždne zastane s modelmi Citroën C4 a C4 X vrátane ich elektrických verzií.
Reakcia na nestabilný trh
Stellantis odôvodňuje kroky potrebou stabilizovať výrobu bez zbytočného viazania zdrojov. Európski zákazníci sú opatrnejší pri nákupe, citlivejšie reagujú na ceny a pri prechode na elektrické vozidlá vyčkávajú na vývoj situácie. Koncern chce využiť prestávku aj na údržbu liniek a školenia zamestnancov.