Úspech Škody v segmente SUV je o to pozoruhodnejší, že prvé vozidlo tohto typu predstavila až v roku 2009. Za necelé dve desaťročia sa SUV stali najdôležitejším pilierom značky a dnes už si ju bez nich nevieme ani predstaviť. Transformácia z tradičného výrobcu osobných automobilov na lídra v segmente crossoverov a SUV je príkladom úspešnej adaptácie na meniacich sa trh.

Začiatok éry SUV

Pionierom segmentu SUV pre Škodu bol model Yeti, ktorý predstavila v roku 2009. Tento kompaktný crossover položil základy pre dnešnú rozsiahlu paletu SUV modelov značky. Z pôvodného jediného modelu sa portfólio rozšírilo na sedem rôznych SUV, ktoré pokrývajú široké spektrum zákazníkov.

Súčasná ponuka

Dnes Škoda ponúka európskym zákazníkom päť SUV modelov - Kamiq, Karoq, Kodiaq, elektrický Elroq a Enyaq. Pre indický trh vyvinula špecifické modely Kylaq a Kushaq, ktoré sú prispôsobené miestnym podmienkam a potrebám zákazníkov. Práve indické modely významne prispievajú k nárastu predajov značky v tomto perspektívnom regióne.

Zdroj: Škoda

Elektrické SUV na vzostupe

Elektrické modely Elroq a Enyaq patria medzi najžiadanejšie elektromobily v Európe. Elroq sa dokonca stal najpredávanejším elektromobilom v Európe v apríli a júli tohto roku, pričom do konca augusta si ho objednalo viac ako 100 000 zákazníkov.

Globálna výroba

SUV značky Škoda sa vyrábajú v piatich krajinách - Česku, Indii, na Ukrajine, vo Vietname a v Kazachstane. Tento rok sa spustila montáž modelu Kushaq vo Vietname z indických komponentov.

Dnes majú SUV viac ako 55-percentný podiel na celkových predajoch značky Škoda, čo ukazuje ich kľúčový význam pre úspech automobilky na globálnom trhu.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.