Škoda plánuje na IAA Mníchov 2025 odhaliť koncept elektrickej Octavie vo verzii kombi – vozidlo, ktoré spolu s VW ID Golf ukáže, ako vyzerá nový dizajnový jazyk a technológia postavená na platforme SSP, s cieľom uviesť sériový model do výroby koncom desaťročia.

Koncept ako ukážka budúcnosti

Generálny riaditeľ Skody, Klaus Zellmer, potvrdil, že koncept predstaví “nový dizajnový jazyk” a technológiu, ktorá sa premietne do budúcich modelov. Octavia EV sa tak stáva dôležitým testovacím prototypom, ktorý získa spätnú väzbu od médií, predajcov a zákazníkov.

Škoda Octavia EV Zdroj: Škoda

Z MEB na SSP – skok v architektúre

V nasledujúcej generácii sa Škoda rozhodla nepoužiť súčasnú MEB platformu, ale prejsť na SSP (Scalable Systems Platform) – platformu navrhnutú pre nižšie karosérie, ako sú kombi či sedany, a schopnú ponúknuť výkonnejšie, efektívnejšie a cenovo atraktívnejšie elektrické pohony.

Kombi telo ostáva – typické pre Škodu

Aj keď ide o EV, koncept Octavie zostáva verný kombi štýlu – teda praktický a zároveň dynamický. Zachová sa charakteristický objem batožinového priestoru a čisté línie, pri zachovaní jednoduchej funkcionality, ktorá je pre značku typická.

Škoda Octavia EV Zdroj: Škoda

Dohromady s VW – rovnaká platforma, odlišná DNA

Nová Octavia EV bude technicky zhoda s budúcim VW ID Golf – obe postavené na platforme SSP a debutujúce približne súčasne koncom roka 2029. Zatiaľ čo VW pôjde cestou skrývania, Škoda zostáva verná funkčnosti. Až po odhalení konceptu dôjde k vyváženému vývoju – dizajnovému aj technologickému.

Prechodné obdobie: ICE, hybrid, EV

Zellmer avizoval, že elektrická verzia kombi bude predávaná paralelne s najnovšou spaľovacou Octaviou. Okrem toho Škoda pripravuje plug‑in hybridnú Octaviu, zatiaľ čo malé modely (Fabia, Kamiq, Scala) sa dočkajú mild‑hybridnej modernizácie, aby spĺňali emisné normy až po rok 2030.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...