Škoda predstavila prekvapivý koncept L&K 130 – moderné vozidlo, ktoré si berie inšpiráciu z kultovej rady 130 z 80. rokov. Vizuálne retro prvky, moderná platforma a odkaz na pôvodnú značku Laurin & Klement robia z novinky viac než len dizajnový experiment.

Oživená legenda z Mladej Boleslavi

L&K 130 nie je len návratom k ikonickému číslu z čias socialistických ciest. Nový koncept je premysleným spojením retro sentimentu a aktuálneho dizajnového jazyka značky. Na karosérii možno nájsť jasné odkazy na pôvodnú Škodu 130 – horizontálne línie, trojuholníkové zadné okná, ale aj legendárnu zadnú časť s jemne zdvihnutou „kufrovou“ hranou.

Škoda L&K 130 Zdroj: Škoda

Elektromobilita, ale so srdcom

Zatiaľ čo pôvodná 130 mala motor vzadu a bola poháňaná benzínom, nová L&K 130 prechádza na plne elektrický pohon. Platforma by mala byť upravenou verziou MEB-Small, s pohonom zadnej nápravy – presne ako pôvodná 130-ka. Aj výkonovo má koncept prekvapivo blízko k športovým modelom: hovorí sa o 220 koní a dojazde nad 400 km.

Dizajn pre pamätníkov aj novú generáciu

Interiér spája minimalizmus s retro detailmi. Digitálny prístrojový panel má vizuálny štýl analógových budíkov a niektoré ovládače imitujú staré otočné gombíky. Sedadlá s kontrastným prešívaním a zlatou linkou sú odkazom na pôvodné Laurin & Klement modely – vrátane detailov ako drevené dekory či logá L&K na hlavových opierkach.

Škoda L&K 130 Zdroj: Škoda

Bude sa vyrábať? Šanca tu je

Hoci Škoda L&K 130 vznikla ako dizajnová štúdia pri príležitosti výročia značky Laurin & Klement, reakcie odbornej verejnosti aj verejnosti samotnej sú veľmi pozitívne. Hovorí sa, že Škoda zvažuje obmedzenú výrobu tohto modelu ako imageového vozidla, prípadne ako základ pre moderný športovo-ľahký hatchback. V každom prípade ukazuje, že značka si je vedomá svojej histórie – a vie ju použiť kreatívne.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...