Americká ikona s logom kobry sa opäť prebúdza. Ford síce oficiálne mlčí, no zákulisné šumy, záhadné prototypy a prihlášky k emisným certifikátom naznačujú, že nový Shelby GT500 nie je len sen fanúšikov – ale už skoro realita. A vraj pôjde o doteraz najvýkonnejší Mustang.
Návrat kráľa: Mustang GT500 má byť späť – ešte temnejší, ešte silnejší
Od ukončenia výroby predchádzajúcej generácie Shelby GT500 (2022) sa vo fanúšikovských kruhoch neustále špekulovalo, kedy a či vôbec sa dočkáme pokračovania. Ford síce predstavil nový Mustang S650, no o „plnotučnej“ verzii s logom Shelby zatiaľ oficiálne nepadlo ani slovo. No pred pár týždňami sa na amerických cestách objavil podivne zamaskovaný prototyp, ktorý mal typicky rozšírené blatníky, extrémne široké pneumatiky a dvojité výfuky. Mnohí sú presvedčení, že ide o nový GT500 v prípravnej fáze.
Nový motor? Hybrid? Alebo V8 so superchargerom?
Najväčšou záhadou je pohon. Podľa viacerých analytikov Ford zvažuje dve možnosti: buď adaptuje pre GT500 existujúci 5,2-litrový V8 Predator, ktorý už bol v predchádzajúcej generácii – alebo nasadí úplne nový hybridný pohon kombinujúci menší V8 (alebo dokonca V6) s výkonným elektromotorom. Interné dokumenty Fordu uvádzajú testovanie nového preplňovaného hybridného ústrojenstva, no nie je potvrdené, či sa dostane práve do Shelby. Z hľadiska emisných noriem je však isté, že časy „čistých“ spaľovacích monštier sa rýchlo končia – a Shelby si to uvedomuje.
Vzhľad, ktorý neodpúšťa: Aerodynamika zo sveta NASCAR?
Podľa uniknutých renderov, ktoré sa údajne zakladajú na CAD modeloch z továrne, bude nový GT500 ešte agresívnejší. Mohol by dostať masívne aktívne aerodynamické prvky, predný splitter v štýle Mustang Dark Horse R a novú masku chladiča, ktorá slúži aj ako prívod vzduchu pre batérie – čo opäť podporuje hybridnú teóriu. Čo je isté, bude to opäť mašina, ktorá bude na prvý pohľad pôsobiť zastrašujúco.
Nový zvukový profil
V súčasnej dobe, keď automobilky zavádzajú syntetický zvuk a softvérom generované výfukové efekty, sa očakáva, že aj Shelby GT500 prinesie digitálnu zvukovú podporu. Avšak fanúšikovia značky očakávajú, že aspoň základné DNA typického „svalnatého“ burácania ostane zachované. Ford sa údajne snaží vyvinúť hybridný zvukový systém, ktorý by v nižších rýchlostiach napodobnil klasický V8 tón a pri akcelerácii využíval kombináciu skutočného zvuku a zosilnenia v kabíne.