Značka RAM oživuje ikonický názov Dakota prostredníctvom robustného konceptu Dakota Nightfall, určeného predovšetkým pre trh v Južnej Amerike. Tento stredne veľký pick-up spája odvážny dizajn so spoľahlivou technikou z dielne Stellantisu, ktorú zdieľa s modelmi značiek Fiat a Peugeot.

RAM Dakota Nightfall – Zdroj: RAM
Spoločná technika s Fiatom a Peugeotom

Nová Dakota stojí na platforme, ktorú využívajú aj modely Fiat Titano a Peugeot Landtrek, vyrábané v Argentíne. Technický základ pochádza z projektu Changan F70 a zaručuje robustnosť potrebnú pre pracovné aj voľnočasové nasadenie.

Odvážny dizajn s DNA RAM

Koncept Nightfall stavia na výrazných dizajnových prvkoch typických pre RAM: masívna predná maska s LED osvetlením, prepojené predné svetlá a kapota s trojicou oranžových LED ako pocta modelom RHO a TRX. Nechýbajú terénne doplnky – tlmiče Fox, 33-palcové terénne pneumatiky, disky s beadlock systémom, ťažné háky či navijak.

RAM Dakota Nightfall – Zdroj: RAM
Výbava pripravená do terénu

Okrem robustného podvozka ponúka Nightfall aj ochranné kryty, bočné schody, čierne lemy blatníkov a špeciálnu grafiku s bronzovými akcentmi. K terénnym jazdám pomôže aj súprava prídavných LED svetiel a externé rezervné koleso.

Overená motorová technika

Pod kapotou by sa mal nachádzať 2,2-litrový turbodiesel Multijet II známy z modelov Peugeot Landtrek, Fiat Titano či Ram Rampage. Produkuje približne 200 koní a 450 Nm krútiaceho momentu, spojený je s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a stálym pohonom všetkých kolies.

RAM Dakota Nightfall – Zdroj: RAM
Dostupnosť a ciele na trhu

Sériová verzia Dakoty Nightfall sa bude vyrábať v závode v Córdobě v Argentíne, pričom jej uvedenie na trh je naplánované na rok 2026. Hlavným bojiskom bude segment stredne veľkých pick-upov v Južnej Amerike, kde sa postaví proti Toyote Hilux, Fordu Ranger či Nissanu Frontier. Pre severoamerický trh zatiaľ nie je potvrdená, no podobný model by mohol doraziť neskôr.

Silný návrat do strednej triedy

Dakota Nightfall spája imidž a odolnosť, pričom stavia na osvedčenej technike Stellantisu. V regióne, kde sú pick-upy nielen pracovným nástrojom, ale aj symbolom životného štýlu, má tento model potenciál stať sa výrazným hráčom.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.