Revolučná zmena dizajnu a karosérie

Nissan sa odkláňa od pôvodného hatchbacku: nový Leaf má teraz štýlovú fastback siluetu typickú pre crossover, vyšší posed a aerodynamicky optimalizované línie. S koeficientom odporu vzduchu Cd len 0,25, novinka zefektívňuje spotrebu a výrazne predlžuje dojazd.

Nissan Leaf - Zdroj: Nissan
E‑platforma a nabíjací systém kompatibilný s Tesla NACS

Postavený na modernej platforme AmpR Medium, nový Leaf prináša spoľahlivý a efektívny podvozok, ktorý využíva skúsenosti zo starších generácií aj modelu Ariya. Leaf je navyše jedným z prvých Nissan modelov vybavený konektorom NACS, čo umožní nabíjanie aj na sieťach Tesla Supercharger – výhoda pri dlhších trasách.

Dojazd, výkon a technológie

Nový Leaf sľubuje dojazd až 600 km podľa WLTP – výrazne viac ako jeho predchodcovia. Na výber bude jedna sila predného elektromotora s výkonom približne 160 kW (214 koní) a krútiacim momentom okolo 355 Nm, ktorý podporuje tichý chod a komfortnejšiu jazdu v meste aj na diaľnici.

Nissan Leaf - Zdroj: Nissan
Viac priestoru a vylepšený interiér

V interiéri je novinka širšia a vzdušnejšia vďaka efektívnemu usporiadaniu HVAC pod kapotou. Multilenkové zavesenie zadnej nápravy zvyšuje komfort jazdy a zmierňuje bočné nakláňanie karosérie až o 66 %. Intuitívny kokpit s väčším priestorom a modernými funkciami – ako Google infotainment a panoramatická strecha – posúva výbavu a dojem kokpitu na vyššiu úroveň.

Nissan Leaf - Zdroj: Nissan
Čo nový Leaf znamená pre budúcnosť elektromobility

Tretia generácia Leafu kombinuje silné dedičstvo s modernými technológiami – lepšou aerodynamikou, vyšším dojazdom, novým nabíjacím štandardom a prémiovým vzhľadom. To ho predurčuje na úspech v konkurencii ako VW ID.4, Škoda Elroq alebo BYD Atto 3. Leaf tak ostáva dôležitým pilierom stratégie elektrifikácie značky Nissan a zároveň sa stáva atraktívnejším než kedykoľvek predtým.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.