Pripravované trojradové SUV, ktoré má byť umiestnené nad modelom Cayenne, nebude pri uvedení na trh disponovať čisto elektrickým pohonom, ako sa pôvodne plánovalo. Táto zmena predstavuje jasný signál, že aj prémiové značky musia reagovať na realitu trhu, kde elektrické vozidlá nenachádzajú tak rýchlu adopciu, ako sa očakávalo.

Elektrika sa nepredáva, Porsche cúva

Generálny riaditeľ Porsche Oliver Blume vysvetlil toto rozhodnutie ako reakciu na „nové trhové reálie a meniace sa požiadavky zákazníkov". Spotrebitelia neprijímajú elektrické vozidlá tak rýchlo, ako sa predpokladalo, čo prinútilo Porsche prehodnotiť svoju produktovú stratégiu.

Zdroj: Porsche

Namiesto batérie bude nové SUV ponúkané výlučne so spaľovacím motorom a plug-in hybridným pohonom. Táto zmena je súčasťou širšieho prepracovanie stratégie  značky, ktorá zahŕňa zachovanie benzínových verzií súčasných modelov až do tridsiatych rokov.

Benzín a hybrid namiesto batérií

Porsche tiež odkladá uvedenie „niektorých úplne elektrických modelov vozidiel" na trh. Medzi odložené projekty patrí aj nová elektrická platforma, ktorú mal koncern Volkswagen Group uviesť v tridsiatych rokoch. Túto platformu teraz prepracujú v spolupráci s inými značkami skupiny.

Trojradové SUV s kódovým označením K1 bolo pôvodne predstavené pred viac ako dvoma rokmi a malo prísť na trh v roku 2027 na novej platforme Scalable Systems Platform, ktorá kombinuje technológie pre spaľovacie aj elektrické motory.

Päť miliárd eur za strategický omyl

Toto strategické rozhodnutie nebude lacné. Podľa správ bude zmena smeru v oblasti elektrických vozidiel stáť koncern Volkswagen Group približne 5,1 miliardy eur.

Napriek týmto zmenám Porsche zostává verné elektrickému modelu 718, ktorý sa pripojí k už existujúcim elektrickým modelom Taycan, Macan a Cayenne EV. Automobilka tak reaguje na chaotickú situáciu v odvetví, kde sa výrobcovia musia vyrovnávať s novými clami, klesajúcimi trhmi a spomalením adopcie elektrických vozidiel.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.