Koncern Geely nedávno spustil sériovú produkciu očakávaného Volva XC70, ktoré predstavuje zaujímavý pokus o kombináciu švédskej filozofie bezpečnosti s čínskou technologickou inovatívnosťou. Nové SUV využíva sofistikovaný plug-in hybridný pohon a je postavené na platforme SMA (Super Hybrid Architecture), ktorá bola špeciálne vyvinutá pre tento typ pohonu.

Sofistikovaný pohon so štyrmi motormi

Srdcom novej XC70 je 1,5-litrový preplňovaný benzínový motor s priamym vstrekovaním a Millerovým cyklom. Produkuje 163 koní pri tepelnej účinnosti až 44 percent. K spaľovaciemu motoru sa pridávajú tri elektromotory - jeden 82-koňový slúži ako generátor, druhý s výkonom 146 koní pohána prednú nápravu a tretí s výkonom 212 koní zabezpečuje pohon zadných kolies.

Systémový maximálny výkon dosahuje 358 koní. Zaujímavosťou je, že benzínový motor sa dokáže od rýchlosti 20 km/h priamo zapojiť do pohonu predných kolies prostredníctvom trojstupňovej prevodovky DHT. Vozidlo ponúka sedem rôznych hybridných prevádzkových režimov.

Nové Volvo XC70 - Zdroj: Volvo

Slušné jazdné parametre

Volvo XC70 zvládne v čisto elektrickom režime až 200 kilometrov podľa čínskej metodiky CLTC, čo by podľa WLTP predstavovalo okolo 165 km. Celkový dojazd má dosiahnuť 1200 kilometrov, pričom spotreba v režime s vybitou batériou činí 6 litrov na 100 km.

Nové Volvo XC70 - Zdroj: Volvo

Dostupnosť v Európe

Hoci je vozidlo vyvinuté primárne pre čínsky trh, Volvo naznačuje možnosť rozšírenia do Európy. Predaj v Číne štartuje na prelome augusta a septembra za základnú cenu okolo 360 000 jüanov, čo predstavuje približne 42 800 eur.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.