Japonská automobilka oficiálne predstavila nový Eclipse Cross, ktorý paradoxne označuje ako svoj „prvý batériový elektromobil". Táto formulácia je však pomerne zavádzajúca, keďže značka už v roku 2009 vyrábala elektrické i-MiEV, ktoré sa o dva roky neskôr dostalo aj na európsky trh a stalo sa základom pre francúzske deriváty Peugeot iOn a Citroën C-Zero.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross - Zdroj: Mitsubishi

Francúzske korene pod japonskou maskou

Nový Eclipse Cross je v skutočnosti Renaultom Scenic E-Tech pod inou značkou, čím pokračuje trend spolupráce medzi Mitsubishi a francúzskou alianciou. Ide už o štvrtý takýto model po Colte (Clio), ASX (Captur) a Grandise (Symbioz). Predávať sa bude výlučne na európskom trhu.

Zatiaľ čo proporcie a profil prezrádzajú francúzsky pôvod, japonskí dizajnéri prepracovali najmä prednú časť tak dôsledne, že pôvodný Scenic je takmer nerozpoznateľný. Auto stavia na platforme CMF-EV s rozmermi 4470 × 1860 × 1570 mm a rozvorom náprav 2785 mm.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross - Zdroj: Mitsubishi

Technické parametre a výbava

Eclipse Cross dostane najsilnejšiu dostupnú verziu s elektromotorom o výkone 218 koní a krútiacom momente 300 Nm. Batéria má kapacitu 87 kWh, čo zabezpečuje dojazd vyše 600 kilometrov podľa normy WLTP. Zrýchlenie na stovku zvládne za 8,4 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h.

Vozidlo podporuje nabíjanie AC prúdom do 22 kW a DC rýchlonabíjanie až do 150 kW. Štandardne ponúka dva 12,3-palcové displeje, systém Google, Android Auto/Apple CarPlay a možnosť inštalácie stovky aplikácií z Google Play.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross - Zdroj: Mitsubishi

Kuffor má objem 478 litrov, ktorý sa po sklopení sedadiel rozšíri na 1670 litrov. Neskôr má prísť lacnejšia verzia s výkonom 170 koní a batériou 60 kWh.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.