Porsche predstavuje štvrtú generáciu svojho najúspešnejšieho modelu Cayenne, ktorá prichádza v plne elektrickej verzii. A hoci automobilka prehodnocuje svoje plány v segmente elektromobilov, novéý elektrický Cayenne dokazuje, že na kvalite a výkone nešetrí.

Brutálny výkon a technológie

Vrcholná verzia Turbo sa stane najvýkonnejším sériovo vyrábaným Porsche vôbec. S výkonom presahujúcim tisíc koní (viac ako súčasný Taycan Turbo GT s 1019 koňmi) a krútiacim momentom 1500 Nm dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako tri sekundy. Zrýchlenie na 200 km/h zvládne pod osem sekúnd.

Inovatívna batéria a pokročilé technológie

Elektrický Cayenne stojí na platforme PPE zdieľanej s elektrickým Macanom, no inžinieri použili úplne nový dizajn batérie. Akumulátor s kapacitou 113 kWh nemá tradičný rám – šesť modulov je priamo pripevnených ku konštrukcii vozidla, čo znižuje hmotnosť a zvyšuje energetickú hustotu. Výsledkom je dojazd 600 kilometrov podľa európskeho cyklu WLTP.

Zdroj: Porsche

Zadný elektromotor vo verzii Turbo využíva priame chladenie olejom, čo umožňuje vyšší trvalý výkon a účinnejšiu rekuperáciu. Systém dokáže rekuperovať až 600 kW energie. Rýchlonabíjanie výkonom 400 kW znamená doplnenie energie z 10 na 80 percent za približne 16 minút.

Podvozok a výbava

Cayenne Electric bude prvým sériovo vyrábaným elektromobilom s možnosťou bezdrôtového induktívneho nabíjania. Voliteľný je aj systém Porsche Active Ride – aktívne odpruženie prevzaté z modelov Panamera a Taycan, ktoré zabezpečuje dokonalú kontrolu karosérie pri rýchlej jazde aj v teréne.

Nové Cayenne Electric vstúpi na trh v roku 2026 a bude koexistovať po boku benzínových verzií tretej generácie.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.