Yamaha prináša do roku 2025 modernizovanú verziu svojho úspešného maxiskútra XMAX. Novinka kombinuje dynamický dizajn inšpirovaný motorkami R-série, bohatú technologickú výbavu a praktickosť každodenného používania. Výsledkom je skúter, ktorý osloví nielen mestských jazdcov, ale aj tých, ktorí hľadajú pohodlného partnera na dlhšie trasy.

Ostro rezaný dizajn s DNA motocyklov

Nová Yamaha XMAX pôsobí dospelejšie a agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Predná maska dostala ostré LED svetlomety v štýle športových motoriek Yamaha R1 a R7, ktoré mu dodávajú športový charakter. Dizajnéri nezabudli ani na aerodynamiku – nové tvarovanie kapotáže zlepšuje stabilitu pri vyšších rýchlostiach a zároveň ponúka lepšiu ochranu pred vetrom.

Yamaha XMAX Zdroj: Yamaha

Digitalizácia v praxi: TFT displej a konektivita

Yamaha konečne posúva skútre do 21. storočia. Nový 4,2-palcový TFT displej umožňuje prepojenie s mobilným telefónom cez aplikáciu MyRide. Jazdec tak dostáva upozornenia na hovory a správy priamo na prístrojovku a navyše môže využiť navigáciu. V prémiovej verzii XMAX Tech MAX pribúdajú aj pokročilejšie grafické režimy a detailnejšie nastavenia.

Motor s dôrazom na úspornosť aj výkon

Pod kapotou sa nachádza osvedčený jednovalcový motor Blue Core s objemom 300 cm³ (k dispozícii aj vo verzii 125 cm³), ktorý spĺňa normu Euro 5. Yamaha zapracovala na jeho efektivite – spotreba sa pohybuje okolo 3 l/100 km, no skúter si zachováva dostatok sily na pohodlné predbiehanie a svižnú jazdu aj mimo mesta.

Yamaha XMAX Zdroj: Yamaha

Pohodlie a úložný priestor

Jednou z hlavných devíz XMAX-u je praktickosť. Pod sedadlom sa nachádza priestor, do ktorého sa zmestia dve integrálne prilby – čo je v tejto triede nadštandard. Sedadlo aj riadidlá boli prepracované tak, aby poskytovali väčší komfort pre jazdca aj spolujazdca. Nové odpruženie zas pomáha lepšie filtrovať nerovnosti v mestskej premávke.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...