Nemecká automobilka Audi oficiálne predstavila tretiu generáciu svojho úspešného kompaktného SUV Q3, ktoré sa dostane na európske trhy už koncom tohto roku. Zatiaľ čo exteriérový dizajn nepriniesol žiadne prekvapenia a verne kopíruje súčasnú dizajnovú filozofiu značky, v interiéri sa odohráva skutočná revolúcia v prístupe k ovládaniu vozidla.

Nová Audi Q3 - Zdroj: Audi

Koniec s páčkami pod volantom

Najvýraznejšou zmenou je úplné odstránenie klasických páčok na ovládanie. Namiesto nich inžinieri umiestnili horizontálny panel s tlačidlami priamo pod volant. Pravá strana slúži na ovládanie automatickej prevodovky, ľavá na svetlá, smerovky a stierače. Tento radikálny krok môže byť pre mnohých vodičov spočiatku mätúci, no automobilka verí v intuitívnosť nového riešenia.

Nová Audi Q3 - Zdroj: Audi

Fyzické tlačidlá sa vracajú

Zaujímavým trendom je návrat fyzických tlačidiel na strednú konzolu. Audi tak čiastočne ustupuje od čisto dotykového ovládania, ktoré dominovalo v posledných rokoch. Hlavná obrazovka s uhlopriečkou 12,8 palca však zostáva, doplnená o 11,9-palcový digitálny prístrojový panel.

Nová Audi Q3 - Zdroj: Audi

Široká paleta motorov

Motorová paleta začína 1,5-litrovou benzínovou jednotkou TFSI s výkonom 150 koní a končí výkonným 2,0 TFSI s 265 koňmi. Nechýba ani 2,0-litrový diesel TDI s výkonom 150 koní, vhodný na dlhé trasy.

Novinkou je plug-in hybridná verzia e-Hybrid s celkovým systémovým výkonom 272 koní. Batéria s kapacitou 25,7 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd až 119 kilometrov. Batožinový priestor ponúka základných 488 litrov, po sklopení sedadiel až 1386 litrov. Základná cena v Nemecku štartuje na 44 600 eurách za najslabšiu verziu.

Nová Audi Q3 - Zdroj: Audi

Nová Q3 tak predstavuje zaujímavý kompromis medzi modernosťou a praktickosťou, no až prax ukáže, či sa nové ovládanie ujme.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.