Kedysi priekopník elektrickej mobility, dnes úplne nový hráč v jednom z najkonkurenčnejších segmentov. Nissan Leaf 2026 prichádza s úplne novým dizajnom, technikou a filozofiou – a už to nie je ten starý Leaf, aký si pamätáte. Bude z neho novodobý bestseller?

Z Leafu je dynamický crossover

Po viac než desaťročí na trhu dostáva Nissan Leaf druhý dych – tentoraz už nie ako klasický hatchback, ale ako štýlový kompaktný crossover. Automobilka ho postavila na novej CMF-EV platforme, ktorú zdieľa s modelom Ariya. Leaf tak dorástol – nie len fyzicky, ale aj technologicky. Dlhší rázvor, vyšší posed a robustnejšie proporcie robia z Leafa vozidlo, ktoré dokáže konkurovať napríklad VW ID.3 alebo elektrickému Peugeotu 2008.

Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Dizajn: Odvážnejší než kedykoľvek predtým

Nový Leaf opúšťa jemné línie predchodcu a nasadzuje ostré hrany, odvážny predok a svetelný podpis, ktorý si nemožno pomýliť. Zadná časť sa mierne podobá na Ariyu, ale celok pôsobí kompaktnejšie a športovejšie. Zaujme aj v interiéri – digitálny kokpit, ekologické materiály a infotainment s podporou OTA aktualizácií sú samozrejmosťou.

Technológia, dojazd a nový pohon

Pod kapotou už nenájdeme pôvodný systém. Namiesto toho prichádza nová generácia batérií s kapacitou až 60 kWh, ktorá zabezpečí dojazd nad 450 km (WLTP). V ponuke bude pohon jednej nápravy, no špekuluje sa aj o verzii s pohonom všetkých kolies e-4ORCE. Rýchlonabíjanie na 130 kW DC staniciach umožní dostať energiu z 10 na 80 % za približne 30 minút.

Nissan Leaf Zdroj: Nissan

Návrat s ambíciou stať sa relevantným

Leaf bol svojho času najpredávanejším elektromobilom sveta. Potom ho prevalcovali konkurenti. Nissan však tvrdí, že nový Leaf má byť viac než len evolúcia – má to byť úplne nový začiatok. Prvotné ceny by mali zostať prístupné (okolo 30 000 €), pričom cieľom značky je osloviť masový trh aj v ére čoraz náročnejšej konkurencie. Predaj má odštartovať v Európe už začiatkom roka 2026.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...