Číňania dokázali nemožné. Značka Yangwang, ktorá patrí pod koncern BYD, práve zmenila pravidlá hry vo svete superšportov. Ich najnovší hyperšport U9 Xtreme si na nemeckej skúšobnej dráhe v Papenbergu poradil s doterajším rekordmanom Bugatti Chiron Super Sport 300+ a stanovil nový svetový rekord rýchlosti.

Rýchlejšie ako Bugatti

Za volant sedol nemecký testovací jazdec Marc Basseng, ktorý má s rýchlymi autami bohaté zkúsenosti. "Takýto rekord bol možný len s týmto autom," vysvetľuje Basseng. "S benzínovým motorom by to jednoducho nešlo. Elektrický pohon je tichý, bez trhavých zmien výkonu, takže sa môžem plne sústrediť na jazdu."

U9 Xtreme nie je len tak ledajaké auto. Inžinieri použili revolučný 1200-voltový systém, ktorý sa doteraz nepoužíval ani v najdrahších hyperšportoch. Štvorica elektrických motorov točí až 30-tisíc otáčok za minútu a vyrába neuveriteľných 2959 koní. Pre porovnanie, to je viac ako dva a pol Ferrari v jednom aute.

Yangwang U9 Xtreme - Zdroj: Yangwang

1200 voltov pre nový svetový rekord 

Napriek hmotnosti takmer dva a pol tony dokázal Yangwang prekročiť hranicu, ktorá sa zdala byť vyhradená len pre najľahšie a najvýkonnejšie benzínové motory. Kľúčom úspechu bolo nielen obrovské množstvo koní, ale aj špeciálne upravené odpruženie a poloprofesionálne pneumatiky.

Yangwang U9 Xtreme - Zdroj: Yangwang

Exkluzivita má svoju cenu

Yangwang plánuje postaviť maximálne 30 kusov tohto technického zázraku. Cena zatiaľ nie je známa, ale určite nebude nízka. Každopádne, úspech čínskeho hyperšportu môže znamenať začiatok novej éry, keď sa elektrické autá stanú skutočnými vládcami športových dráh.

Teraz sa všetky oči upierajú na švédsky Koenigsegg Jesko Absolut, ktorý má na papieri ešte vyšší potenciál. Otázka znie: dokáže prekonať čínskych inovátorov?

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.