Grandis sa vracia – a kto je jeho pravý predchodca
Mitsubishi oficiálne obnovuje názov Grandis ako kompaktné SUV, debutujúce v Európe v polovici roka 2025. Novinka síce nesie japonskú značku, no jej technická a dizajnová podstata pramení z modelu Renault Symbioz, vyrábaného v Španielsku. Grandis je teda najnovším dôkazom hlbokého prepojenia aliancie Renault‑Nissan‑Mitsubishi.
Pod novým logom Mitsubishi sa skrýva platforma Renault CMF‑B HS, spoločná s modelom Captur a Clio. Exteriér je síce doplnený o typickú mriežku Dynamic Shield a 19‑palcové disky, no tvar karosérie, rozmerná kabína a celkový dizajn zostávajú prakticky nezmenené.
Grandis bude dostupný so štartujúcimi dvomi pohonmi založenými na technológii:
- MHEV 1,3l turbo (103 kW) so 6‑stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7‑stupňovým DCT
- HEV 1,8l benzín + 2 elektromotory, celkový výkon 115 kW (156 k) s multi‑mode prevodovkou a režimami EV, Hybrid, Eco a Sport
Tieto pohonné jednotky sú plne súčasťou stratégie aliancie na zdieľanie modulárnych ECC platforiem a technológií.
Grandis nemá ambíciu priniesť revolúciu. Skôr pridáva japonské detaily, ktoré sú určite prítomné. Rozdiel medzi modelmi spočíva hlavne v brandingu, marketingu a distribučných kanáloch. Modely ako Colt či ASX sa už ukázali ako podobné rebadžované inžinierske projekty. Jediným nefalšovaným Mitsubishi na európskom trhu je Eclipse Cross a nový Outlander.