Grandis sa vracia – a kto je jeho pravý predchodca

Mitsubishi oficiálne obnovuje názov Grandis ako kompaktné SUV, debutujúce v Európe v polovici roka 2025. Novinka síce nesie japonskú značku, no jej technická a dizajnová podstata pramení z modelu Renault Symbioz, vyrábaného v Španielsku. Grandis je teda najnovším dôkazom hlbokého prepojenia aliancie Renault‑Nissan‑Mitsubishi.

Nové Mitsubishi Grandis - Zdroj: Mitsubishi
Čo je pod kapotou a vo vnútri?

Pod novým logom Mitsubishi sa skrýva platforma Renault CMF‑B HS, spoločná s modelom Captur a Clio. Exteriér je síce doplnený o typickú mriežku Dynamic Shield a 19‑palcové disky, no tvar karosérie, rozmerná kabína a celkový dizajn zostávajú prakticky nezmenené.

Nové Mitsubishi Grandis - Zdroj: Mitsubishi
Interiér s 10,4″ displejom Google Built‑in, panoramatickým strešným oknom, hands‑free batožinovými dverami a plnou sadou ADAS systémov je takmer 1:1 prevzatý z francúzskeho modelu. Rozdielom je len japonské logo na volante a drobné grafické úpravy v menu.
Nové Mitsubishi Grandis - Zdroj: Mitsubishi
Hybridná technika ako základ pre európsky trh

Grandis bude dostupný so štartujúcimi dvomi pohonmi založenými na technológii:

  • MHEV 1,3l turbo (103 kW) so 6‑stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7‑stupňovým DCT
  • HEV 1,8l benzín + 2 elektromotory, celkový výkon 115 kW (156 k) s multi‑mode prevodovkou a režimami EV, Hybrid, Eco a Sport

Tieto pohonné jednotky sú plne súčasťou stratégie aliancie na zdieľanie modulárnych ECC platforiem a technológií.

Nové Mitsubishi Grandis - Zdroj: Mitsubishi
Kde leží hranica

Grandis nemá ambíciu priniesť revolúciu. Skôr pridáva japonské detaily, ktoré sú určite prítomné. Rozdiel medzi modelmi spočíva hlavne v brandingu, marketingu a distribučných kanáloch. Modely ako Colt či ASX sa už ukázali ako podobné rebadžované inžinierske projekty. Jediným nefalšovaným Mitsubishi na európskom trhu je Eclipse Cross a nový Outlander.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.