Meyers Manx a britské špecialistické diely Tuthill Porsche spojili sily, aby oživili ducha legendárnej buggy s technikou hodnou súčasných rally strojov. LFG, koncept odhalený na Monterey Car Week, patrí medzi tie stroje, čo nehľadajú kompromisy – má byť pripravený na najdrsnejší terén, no s luxusom akčnýho stroja pre prémiových dobrodruhov.

Legendárny základ, extrémna modernizácia

LFG je poctou originálnej buggy zo 60. rokov, ktorá triumfálne vyhrala Baja 1000 v roku 1967. Tentoraz však nie je postavený na VW základe, ale na technickej expertíze Tuthill Porsche. Dizajn stvárnil Freeman Thomas (autor Audi TT a VW Beetle redesignu), telo je kompletne z uhlíkového kompozitu, vybavené ochrannou klietkou a max komfortom: klimatizované uzavreté kokpity, ktoré sa dajú za dve minúty zmeniť na otvorený buggy zážitok.

Meyers Manx LFG Zdroj: Meyers Manx

Motorová exkurzia – zrýchlenie do explózie

Pod zadnou kapotou LFG bije duša Porsche: vzduchom chladený boxerový šesťvalec (verzia Tuthill K), zväčšený na 4,0 l, schopný až 11 000 ot./min, spojený so 6-st. sekvenčnou prevodovkou. Napokon – to je len predkrm. Štandardom je pohon všetkých kolies s diferenciálmi s obmedzenou svornosťou vpredu, v strede aj vzadu.

Meyers Manx LFG Zdroj: Meyers Manx

Podvozok pripravený na konflikty

LFG nie je žiadny mestský crossover. Má dvojité piatistupňovo nastaviteľné koilcovery (každé zo štyroch rohov) s hydraulickými dorazmi, BF Goodrich terénne pneumatiky, ochranné kryty, roll-bar štruktúru a dokonca aj potreby doby – GPS, klimatizáciu a palivovú nádrž s predĺženým dojazdom.

Meyers Manx LFG Zdroj: Meyers Manx

Len 100 na svete – jazda do pamäti

LFG bude vyrábaný limitovane – len 100 kusov, každý s certifikátom originality a exkluzívnym prístupom do šesťročného programu dobrodružných jázd. Prvých 20 vozidiel sa v roku 2027 vezme na Baja Tour pri príležitosti 50. výročia víťazstva Manx v Baja 1000.

Meyers Manx LFG Zdroj: Meyers Manx

Jazda s emóciou – symbol, nie len stroj

Ako povedal Phillip Sarofim, prezident Meyers Manx: „Chceli sme preskúmať úplný prejav slobody a výkonu… nazývame ho LFG z dobrého dôvodu.“ Richard Tuthill dodáva: „Nie je to len auto, je to nástroj na tvorbu príbehov, kde po dvoch minútach vozeráš vetrom ako v surfovom sne.“ Je to vozidlo, ktoré ťa aj celú dušu prenáša na miesto, kde sa spája dobrodružstvo so symbolom kultúry.  


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...