Technická príčina a dočasné riešenie
Problém vzniká pri chybách na vysokonapäťovej batérii – najmä pri nabíjaní nad 80 %, čo môže spôsobiť vnútorný skrat článkov a následne nebezpečný tepelný únik. Kým autorizované servisy nevykonajú softvérovú aktualizáciu správy batérie, majitelia by mali nabíjanie obmedziť na 80 % stavu batérie ako preventívne opatrenie.
V USA sa zvolávacia akcia týka viac ako 7 300 vozidiel EQB. Právnici združení vo firme Wirtz Law APC upozornili, že výrobcova reakcia bez okamžitého softvérového riešenia môže byť v rozpore s doterajšou občianskou legislatívou („lemon laws“) – teda na spotrebiteľov by mohol byť vyvíjaný nátlak, ak sa výmena batérie či plné riešenie oneskoria. Na fórach a Reddite niekoľkí majitelia hlásili, že po aktualizácii došlo k znateľnému zníženiu dojazdu, čo považujú za nekalú zmenu zmluvných podmienok.
Dopadu zvolávania na používateľov
Majitelia vozidiel potvrdili, že softvérová oprava výrazne znížila dojazd – podľa jedných až o 20 %. Navyše, aktualizácia sa zatiaľ nedá riešiť cez diaľku – je nutné navštíviť autorizovaný servis. S tým súvisí aj logistická záťaž a dočasná strata komfortu pre používateľov.
Mercedes-Benz reagoval promptne, ale situácia odhaľuje zložitejší rozmer moderných elektromobilov – technický problém prerástol do právnej výzvy, keď niektorí majitelia uvažujú o uplatnení práv podľa „lemon laws“. Zvolávanie zatiaľ pozostáva zo softvérového zásahu a obmedzenia nabíjania, no ak sa nevyrieši včas, môže sa premeniť na problém reputačný i právny. Otázkou zostáva, či opatrenia budú stačiť na zachovanie dôvery majiteľov a či Mercedes preukáže, že nové batérie a prístupy prinesú trvalé riešenie.