Nebol to ani čistokrvný športovec, ani luxusná limuzína. Bol to štvordverový kompromis s postojom modela z titulky, ktorý vedel, že praktickosť je pre tých, čo si kupujú kombi. A presne preto si zaslúžil pozornosť. Lebo kto by nechcel auto, ktoré vás naučí, že štýl ide vždy pred rozum – aspoň kým vám netreba sklopiť zadné sedadlá kvôli objemnejšej batožine.
CLSko nebolo auto pre každého. A to bol zámer. Tie ladné línie, ktoré akoby Mercedes kreslil nie pravítkom, ale štetcom namočeným v odvahe, spôsobili, že ste toto auto na parkovisku nikdy neprehliadli.
Áno, predná maska pred faceliftom možno vyzerala, akoby sa rozhodla ignorovať zvyšok dizajnu a išla si vlastnou cestou, ale to je presne ten typ „nedokonalosti“, ktorý robí veci zaujímavými. Po facelifte sa síce maska priblížila bežnej predstave o kráse, ale trochu sa z nej vytratila tá rebelská drzosť.
Verzia 500 znamenala jediné – pod kapotou bolo poriadne nemecké „mäso“. V8 motor, ktorý nebol určený na to, aby ste šetrili palivo, ale aby ste si každý štart užili ako malý koncert pre vaše uši (a tichú závisť okolia).
Automatická prevodovka a zadný náhon? No samozrejme. Toto nebolo auto na preteky, ale keď ste sa rozhodli, že ukážete, kto má na diaľnici navrch, CLS-ko malo vždy pripravený elegantný odchod z pravého pruhu.
Áno, kufor by ste možno nenašli ani po troch minútach hľadania. A ak ste niekoho chceli posadiť dozadu, bolo dobré mu najskôr podať prehlásenie o zodpovednosti za prípadné seknutie v krížoch.
Ale ruku na srdce – kto si kupoval CLS kvôli praktickosti? Ak ste chceli priestor, išli ste do E-triedy. Ak ste chceli štýl a pocit, že každé zaparkovanie pred davmi okoloidúcich ľudí (aj tých, čo do áut bežne zahľadení nie sú) je malá módna prehliadka, odpoveď bola jasná.
Samozrejme, aj CLS malo svoje „nemecké chvíľky“. Elektronika si občas žila vlastným životom, a niektoré kúsky vedeli vodiča prekvapiť účtami za servis, ktoré vyzerali, akoby ste si objednali novú kuchynskú linku, nie olejový servis.
Ale ak ste si raz sadli za volant a videli ten nekonečný predok, cítili ste sa ako frajer, aj keď ste práve išli do obchodu po minuté pečivo.
Áno, dnes už CLS 500 C219 nepatrí medzi „must have“. Ale stále patrí medzi autá, ktoré vytŕčajú z davu. V mori uniformných SUV a posledných pár sterilných sedanov vám toto auto pripomenie, že kedysi bol svet áut oveľa zábavnejší, drzejší a hlavne – odvážnejší.
Ak ho dnes stretnete na ceste, spoznáte ho okamžite. A možno sa pristihnete, že mu venujete pohľad dlhší, než by ste chceli priznať. Pretože niektoré kúsky si pozornosť nevyžadujú. Ony ju automaticky dostávajú.