Po neúspešnom hybridnom C63, ktorý zákazníci odmietli kvôli hmotnosti a nedostatku emócií, sa AMG rozhodlo pre radikálny krok vpred. Koncept GT XX predstavuje víziu budúcnosti, kde elektrické pohony nebudú kompromis, ale evolúcia výkonu. Prvý sériový elektrický AMG má byť odhalený už budúci rok a postaví sa priamo proti etablovaným hráčom ako Lucid Air Sapphire či Porsche Taycan Turbo GT.

Koncept Mercedes AMG GT XX - Zdroj: Mercedes-Benz

Brutálny výkon s čistým svedomím

Pod kapotou konceptu sa skrýva pokročilá 800-voltová architektúra s troma axiálnymi elektromotormi - dva vzadu a jeden vpredu. Celkový výkon 1340 koní predčí legendárny Lucid Air Sapphire o 106 koní, no zaostáva za čínskym Xiaomi SU7 Ultra s jeho 1548 koňmi.

Batériový systém s proprietárnymi cylindrickými článkami dokáže prijať nabíjaciu kapacitu až 850 kW, čo znamená doplnenie takmer 400 kilometrov dojazdu za päť minút. Zadný pohon je primárny, predný sa odpája pri ustálených rýchlostiach kvôli optimalizácii spotreby.


Koncept Mercedes AMG GT XX - Zdroj: Mercedes-Benz

Dizajn polarizuje, aerodynamika vyniká

Vizuálne GT XX rozhodne nenechá nikoho chladným. Predná časť pripomína ústa sumca, no celkový dojem je mimoriadny, najmä v legendárnej oranžovej farbe odkazujúcej na supersport C111. Koeficient odporu vzduchu 0,198 je pozoruhodný, takmer vyrovnáva rekordnému Lucid Air (0,197).

Kľúčom k vynikajúcej aerodynamike sú inteligentné kolesá s päťdielnym karbonovým krytom, ktorý sa elektricky otvára a zatvára podľa potreby chladenia bŕzd či optimalizácie prúdenia vzduchu. Energia na ich pohon pochádza z kinetickej energie točiacich sa kolies.

Koncept Mercedes AMG GT XX - Zdroj: Mercedes-Benz

Interiér pripravený na budúcnosť

Kabína kombinuje závodný charakter s luxusom. Karbonové sedadlá s päťbodovými pásmi majú vankúše prispôsobené individuálnym potrebám zákazníkov. Textílie pochádzajú z recyklovaných pneumatík z GT3 - jedna pneumatika postačí na celý interiér. Pred vodičom sa nachádza dvojitý tablet a volant typu yoke s otočnými ovládačmi a radiacimi pádlami.

Koncept Mercedes AMG GT XX - Zdroj: Mercedes-Benz

V8 zvuk bez V8 motora

AMG si uvedomuje dôležitosť zvukového zážitku. Koncept disponuje simulovaným V8 soundtrackom generovaným duálnymi reproduktormi integrovanými do svetlometov. CEO AMG Michael Schiebe ho označil za "najlepší V8, aký sme kedy vyvinuli". Prítomnosť radiacich pádiel naznačuje aj simulovanú prevodovku podobnú tej v Hyundai Ioniq 5 N.

Koncept Mercedes AMG GT XX - Zdroj: Mercedes-Benz

Cesta do výroby

Nie všetky prvky konceptu sa dostanú do série, tekutá farba na bočných prahoch či LED lišta vzadu môžu byť príliš komplikované na schválenie regulátormi. Technické riešenia však AMG označuje za pripravené na výrobu a objavia sa v budúcich modeloch postavených na platforme AMG.EA.

Sériový model má byť odhalený budúci rok a postaví sa konkurentom ako Porsche Taycan Turbo GT či spomenutý Lucid Air Sapphire. Pre európsky trh to môže znamenať konečne dôstojnú elektrickou alternatívu k tradičným AMG modelom s osemvalcami.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.