Lexus na autosalóne predstavil nový koncept LC, ktorý má nastaviť tón budúcnosti luxusných grand tourerov značky. Kombinuje ostrý dizajn inšpirovaný LFA, moderné technológie a prechod k elektrifikácii. Nie je to len facelift, ale vízia, kam sa má ikonické GT Lexus posunúť v ďalšej dekáde.
Dizajn ako umelecké dielo
Nový koncept LC pôsobí dynamickejšie než súčasný model. Spodná línia karosérie je agresívnejšia, LED svetlá dostali minimalistický charakter a mriežka predného chladiča sa mení na tzv. pixelový štít, ktorý zároveň funguje ako aerodynamický prvok. Zadná časť pôsobí čistejšie, s tenkým svetelným pásom cez celú šírku auta – akoby Lexus hľadal rovnováhu medzi futurizmom a eleganciou.
Interiér s dôrazom na vodiča
Kabína konceptu LC ukazuje, že Lexus sa nechce vzdať luxusnej ručnej práce, no zároveň prináša digitalizáciu. Minimalistický kokpit je orientovaný na vodiča, s obrovským zakriveným displejom a prémiovými materiálmi ako semiš, uhlíkové vlákna či pravé drevo. V strede je volant s odkazom na pretekárske korene značky – s kompaktným priemerom a výraznými haptickými tlačidlami.
Elektrifikácia namiesto klasiky
Pod kapotou tohto konceptu už nie je výhradne známy atmosférický V8. Lexus naznačuje plne elektrickú platformu, ktorá má ponúknuť výkon cez 600 koní a dojazd približne 700 km. Zároveň sa spomína aj hybridná verzia, ktorá by mohla fungovať ako prechodný most medzi minulosťou a budúcnosťou.
Technológie na úrovni
Súčasťou výbavy má byť nová generácia Lexus Safety System+, autonómne riadenie 3. úrovne a umelá inteligencia, ktorá sa učí jazdné návyky vodiča. Zaujímavou inováciou je aj systém aktívneho osvetlenia interiéru – ten mení atmosféru podľa nálady, hudby či dokonca tepovej frekvencie vodiča.
Symbol nového smerovania značky
Lexus LC Concept nie je len pekné cvičenie dizajnérov. Je to manifest toho, že luxusné kupé môže existovať aj v dobe elektrifikácie. Japonci si uvedomujú, že LC bolo vždy viac než auto – bolo to vyjadrenie emócií a technickej dokonalosti. A práve tento koncept má ukázať, že aj bez burácajúceho osemvalca môže GT ponúknuť srdce a charakter.