Kove, mladá čínska značka, uvádza do sveta svoju prvú závodne zameranú športovú štvortaktnú motorku – 450RR. So 443 cm³ inline‑four motorom, výkonmi blížiacimi sa k ZX‑4RR a technickou výbavou športiakov dvojnásobne drahších strojov, 450RR prináša nový vietor do strednej triedy stredne veľkých superšportov.

Od 400RR k výkonnej 443 ccm špičke

Model 450RR vznikol z pôvodného konceptu 400RR, ktorý sa na EICMA 2022 predstavil s ostrým dizajnom a jedinečným nasávaním vzduchu. Pre výrobnú verziu však Kove upravilo motor na objem 442,9 cm³, s výkonom 69,7 koní pri 13 000 ot./min a krútiacim momentom 39 Nm pri 9 000 ot./min. Red‑line sa šplhá až na 16 000 otáčok, čo pri testoch ukazuje skutočne vysoké otáčky – prostá extáza pre milovníkov športu.

Kove 450RR Zdroj: Kove

Technológie z vyššej triedy pri mimoriadnej cene

450RR ponúka vybavenie, ktoré býva doménou prémiových áut: plne nastaviteľné KYB predné vidlice a tlmiče, brzdy – plávajúce kotúče 300 mm s rádiálnymi štvorpiestikovými strmeňmi a ABS, ako aj farebný TFT displej, trakčný systém, quick‑shifter, launch control, a aj tlmič riadenia vo vyššom výbave Performance.

Kompaktný, ľahký rám ideálny pre ostrú jazdu

S hmotnosťou približne 165 kg (kerb) a trellis rámom vážiacim len 7 kg, ide o výnimočne ľahkú motorku. S nastaviteľnou výškou sedla (780–795 mm) a športovou geometriou (rádius riadenia ~24,5 °), sa 450RR predvádza ako ideálna platforma pre ostromilcov, ktorí chcú motocykel aj na trať.

Kove 450RR Zdroj: Kove

Priame porovnanie s Kawasaki ZX‑4RR

Kove jasne zacítila medzeru: ZX‑4RR na európskych trhoch produkuje 76–79 koní (v USA len 56 k), ale váži až o 25 kg viac a je oveľa drahší. 450RR má šancu súperiť, keďže ponúka podobný výkon, nižšiu hmotnosť a vysokú technickú výbavu – a to za výrazne nižšiu cenu (v Číne cca 5 000–5 600 $)  .

Uvedenie na trhy – postavený pre Európu i USA

Kove už má v pláne expanziu do Európy, konkrétne do UK počas roku 2025 – ako čistá závodná verzia bez homologizácie. So sieťou distribútorov v Anglicku a ambíciou rozšíriť to ďalej, má model 450RR reálnu šancu presadiť sa mimo Ázie.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...