Zmeny prichádzajú v súvislosti s estetickou transformáciou značky, ktorú signalizuje nový Concept C - športový model, z ktorého vzíde elektrický roadster a nový dizajnový jazyk. Tento prístup bude založený na silnejšej vízii, ktorá však zákazníkom poskytne menej možností na personalizáciu.
Nová filozofia dizajnu
Podľa generálneho riaditeľa Gernota Döllnera a hlavného kreatívneho riaditeľa Massima Frascella sa Audi pripravuje na kompletnú zmenu prístupu k tvorbe vozidiel. "Skúmame, ako štruktúrovať túto diferenciáciu. Kľúčom je schopnosť ponúknuť pridanú hodnotu, nie ju len ponúkať z princípu," vysvetlil Frascella otázky ohľadom budúcnosti populárneho balíka S-Line.
Drastické zníženie komplexnosti
Döllner odhalil šokujúce čísla: "Veríme, že potrebujeme len tri, možno štyri rôzne verzie volantu. V súčasnosti ich máme vyše 100!" Tento príklad ilustruje rozsah plánovanej redukcie možností.
Automobilka chce presunúť zdroje z množstva variant do menšieho počtu možností s výrazne vyššou kvalitou. "Môžeme vyrábať kvalitnejšie komponenty, pretože sme ich počet znížili," potvrdil Frascella.
Výzva pre prémiový segment
Rozsiahle možnosti personalizácie sa stali charakteristickým znakom prémiových značiek. BMW so svojím M Sport balíkom a Audi s S-Line vytvorili štandard, ktorý sa rozvinul do stoviek rôznych možností. Audi však argumentuje, že táto komplexnosť nie je vždy výnosná a komplikuje vývojový proces.
Nová stratégia môže zmeniť celý prémiový automobilový priemysel, kde si zákazníci zvykli vyberať z množstva opcií a balíkov. Audi sa tak pripravuje viesť zmenu v spôsobe, akým špecifikujeme naše budúce vozidlá.