Koenigsegg opäť posúva hranice možného. Ich najnovší Sadair's Spear predstavuje evolúciu úspešného modelu Jesko, ktorá sa zameriava na maximálny výkon pri minimálnej hmotnosti. Výsledkom je hyperšport s pomerom výkonu k hmotnosti, aký svet ešte nevidel.

Meno s históriou

Názov vozidla má hlboký význam, Sadair's Spear (Sadairova kopija) odkazuje na koňa, na ktorom absolvoval Jesko von Koenigsegg, otec zakladateľa značky, svoje posledné dostihy v roku 1976. Tento detail dokonale vystihuje rodinný charakter značky a úctu k tradíciám.

Nový Koenigsegg Sadair's Spear - Zdroj: Koenigsegg

Výkon na hranici možností

Pod kapotou pracuje 5,0-litrový prepĺňaný osemvalec spojený s deväťstupňovou prevodovkou Light Speed. Motor dokáže na štandardnom benzíne vyprodukovať 1300 koní, no pri použití etanolu E85 sa výkon vyšplhá až na neuveriteľných 1625 koní, čo je o 25 koní viac ako u modelu Jesko Attack.

Nový Koenigsegg Sadair's Spear - Zdroj: Koenigsegg

Hmotnosť ako u Golfu, výkon ako u Bugatti

Konštruktérom sa podarilo znížiť hmotnosť o 35 kilogramov oproti Jesku na finálnych 1385 kg (suchá hmotnosť 1320 kg). Vznikol tak neuveriteľný pomer výkonu k hmotnosti 1,173:1 v prospech koní, čím prekonal legendárny model One:1.

Nový Koenigsegg Sadair's Spear - Zdroj: Koenigsegg

Aerodynamika na prvom mieste

Vozidlo dostalo nové aktívne zadné krídlo, väčší predný spojler a vylepšený difúzor. Pri rýchlosti 250 km/h generuje aerodynamický prítlak až 850 kilogramov. Na okruhu Gotland Ring je o 1,1 sekundy rýchlejší ako Jesko Attack.

Napriek extrémnej výkonnosti si Sadair's Spear zachováva určitú dávku komfortu, štandardne obsahuje stereo systém aj indukčnú nabíjačku pre mobilné telefóny. Cena 4,5 milióna eur ho však radí medzi najdrahšie sériové automobily sveta.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.