Stellantis odhalil detaily nového Jeep Cherokee, ktorý predstavuje významný posun v stratégii značky. Najzásadnejšou novinkou je hybridná pohonná jednotka využívajúca technológiu, ktorá sa doteraz v Európe neobjavila. Nové Cherokee má ambíciu konkurovať prémiových SUV vďaka luxusnej výbave a pokročilým technológiám.

Väčšie rozmery, viac priestoru

Nová generácia postavená na platforme STLA Large výrazne narástla vo všetkých rozmeroch. S dĺžkou 4778 mm, šírkou 2123 mm a výškou 1714 mm je Cherokee väčší ako predchodca o 119, 25 a 51 milimetrov. Najvýraznejšie sa predĺžil rázvor o 163 mm na 2870 milimetrov.

Táto zmena sa pozitívne prejavila na praktickosti. Batožinový priestor narástol o 30 percent na 952 litrov za zadnými sedadlami, respektíve na 1934 litrov po ich sklopení. Druhý rad napriek menšiemu priestoru pre nohy (977 mm) stále pohodlne pojme aj vysokých cestujúcich.

Nový Jeep Cherokee - Zdroj: Jeep

Inovatívny hybridný systém

Srdcom novinky je samonabíjací hybrid kombinujúci 1,6-litrový turbomotor s dvoma elektromotormi. Spaľovací agregát produkuje 180 koní a 300 Nm, pričom celkový systémový výkon dosahuje 214 koní pri krútiacom momente 312 Nm.

Sofistikovaná pohonná jednotka pracuje v Millerovom cykle s kompresným pomerom 11,3:1 a vysokým tlakom turbodúchadla 2,6 baru. Elektromotorom zabezpečujú štart motora, rekuperáciu energie a môžu auto poháňať samostatne pri nižších nárokoch na výkon.

Nový Jeep Cherokee - Zdroj: Jeep

Úspornosť a schopnosti

Výsledkom je pozoruhodná spotreba 6,4 litra benzínu na 100 kilometrov podľa EPA cyklu, v mestskej premávke dokonca len 5,6 litra. Pohon všetkých štyroch kolies sa pre efektivitu odpája, keď nie je potrebný.

Nový Jeep Cherokee - Zdroj: Jeep

Cherokee si zachováva terénne schopnosti s nájazdovými uhlami 19,6/29,4/18,8 stupňa a svetlou výškou 203 mm, pričom môže ťahať prívesy do 1588 kg.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.