Minulé verzie mali svoje pevné miesto v ponuke, no novinka chce latku posunúť nielen v dizajne, ale aj v technológiách a komforte. Ako sa mi s ním žilo a jazdilo? Poďme na to.
Dizajn: Pixelová odvaha na štyroch kolesách
Priznávam – keď som prvýkrát uvidel predné pixelové „tetris“ svetlá, chvíľu som mal pocit, že na mňa bliká herná konzola z 90. rokov. Ale čím viac som ich videl, tým viac ma bavili. Hyundai išiel do dizajnovej odvahy naplno a naživo to pôsobí ešte výraznejšie.
Interiér: Luxus, praktickosť a veľa držiakov na kávu
Prvé, čo mi odľahlo, bolo zistenie, že testovaný kus nemá biele sedadlá. S dvoma malými deťmi by to bolo ako pozvať čokoládovú fontánu priamo do auta. Hnedá koža je luxusná, pohodlná a zároveň dosť praktická – škvrny sú tu nenápadní hostia.
Výbava pri cene okolo 60 tisíc eur splnila očakávania, no pár „ale“ sa nájde. LED Matrix svetlá? Nie sú – ani za príplatok. Masážne sedadlá? Tiež nie. A pritom by to k imidžu prémiového SUV pasovalo.
Miesta je tu kráľovsky – v päťmiestnej verzii si môžete pokojne rozložiť piknikový stôl. Odkladacie priestory sú všade – len držiakov na nápoje som napočítal asi desať. A kufor? Ten by zvládol odviezť dve chladničky naraz – a ešte by ostal priestor na melóny.
Pohon, jazda a spotreba: Hybrid, ktorý sa vie krotiť
Pod kapotou testovaného modelu pracuje kombinácia 1,6-litrového benzínového motora a elektromotora. Spolu tvoria zohratú dvojicu – plynulé rozjazdy, svižné predbehnutia a príjemný mestský kľud.
Podvozok je... no, diplomaticky povedané, „neutrálny“. Nepohne s vami ako športiak, ale ani sa nehúpe ako starý gauč. Stabilný, istý, ale trochu bez emócií. Plusový bod má mechanický pohon všetkých kolies – v zime a na rozbitej ceste poteší.
Záver: Rodinný obr so svojským šarmom
Základná verzia začína na 44 990 eur, testovaný kus mal cenovku okolo 60 tisíc. Za tie peniaze dostanete odvážne SUV s veľkým priestorom, kvalitným interiérom a úsporným hybridom. Chýbajúce prémiové detaily mu síce trochu uberajú na „wow“ efekte, no ako rodinný spoločník boduje vo všetkom podstatnom.
Hyundai Santa Fe 2023 je jednoducho typ auta, pri ktorom sa vás sused opýta: „To je nové?“, a vy s úsmevom odpoviete: „Áno, a vie odviezť aj dve chladničky.“
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Benzín + elektromotor / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 cm3 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 158 / 5600 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 367 / 1000 - 4100 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | Automat / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 180 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | - / - / 7,5 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,6 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4830 / 1900 / 1770 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 628 / 1949 |
Objem nádrže (l): | 67 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 2 090 / 650 |
Galéria




































