Honda sa po neúspešnej Honda e vracia do boja o elektrický mestský segment s novým konceptom Super EV. Prvá oficiálna fotografia maskovaného vozidla zachyteného na londýnskom Westminsterskom moste naznačuje výrazne odlišný prístup k dizajnu aj rozmerom v porovnaní s predchodcom.
Prečo Honda e neuspela?
Honda e bola síce technicky podareným mestským elektromobilom, no jej vysoká cena a obmedzený dosah viedli k slabému komerčnému úspechu. Nový Super EV predstavuje druhý pokus japonskej značky etablovať sa v segmente kompaktných elektrických vozidiel pre mestskú dopravu.
Kompaktnejšie rozmery ako kľúč k úspechu
Z prvých fotografií, kde je vozidlo zachytené na londýnskom Westminsterskom moste s výhľadom na Big Ben, možno vyčítať výrazne kompaktnejšie rozmery v porovnaní s predchodcom. Vzpriamená karoséria, strmo stúpajúce čelné okno a celkové proporcie naznačujú, že Super EV by mohlo spadať do kategórie kei-cars s maximálnou dĺžkou 3,4 metra a šírkou 1,48 metra.
Silná konkurencia čaká
Ak sa potvrdia predpokladané rozmery, bude Super EV výrazne menšie ako Honda e, ktorá merala takmer 3,9 metra na dĺžku a 1,75 metra na šírku. Nové vozidlo by tak mohlo konkurovať modelom ako Fiat 500e, Hyundai Inster, pripravovanému Renaultu Twingo či Volkswagenu ID.1.
Dizajnové inšpirácie a očakávania
Dizajnovo Super EV vzdialene pripomína koncept Honda Sustaina-C z roku 2023, predovšetkým v oblasti predných svetiel a tvarovaných blatníkov. Na rozdiel od trojdverového konceptu však má nový Super EV päťdverovú karosériu.
Ďalšie podrobnosti o technických špecifikáciách, dosahu a cene Honda prezradí počas oficiálnej premiéry na Festival of Speed v Goodwoode.