Kalifornská spoločnosť Gunther Werks, známa špičkovými prestavbami klasických Porsche 911, predstavila počas podujatia The Quail – A Motorsports Gathering nový restomod s názvom Project F-26. Ide o modernú interpretáciu modelov 930 Turbo „slant-nose“ a pretekárskej 935, spojenú s technológiami dneška.

Project F-26 – Zdroj: Gunther Werks
Motor ako z hyperauta

Srdcom F-26 je vzduchom chladený 4,0-litrový plochý šesťvalec s dvomi turbodúchadlami. Výkon dosahuje až 1 000 koní, čo je hodnota typická skôr pre hyperautá než klasické 911. Agregát spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. 

O brzdný účinok sa starajú karbón-keramické brzdy, podvozok dopĺňajú adaptívne tlmiče a kolesá z magnézia. Vďaka rozsiahlemu využitiu karbónu váži celé auto iba 1 248 kg, čo znamená neuveriteľný pomer výkonu k hmotnosti – približne 2,8 libry na konskú silu.

Project F-26 – Zdroj: Gunther Werks
Dizajn inšpirovaný históriou

Project F-26 si zachováva ducha klasiky, no posúva ho do 21. storočia. Predná časť s pevne integrovanými svetlami namiesto výklopných pripomína legendárne slant-nose verzie. Karbónové panely, rozšírené blatníky, difúzor a výrazné zadné krídlo dodávajú autu nielen agresívny vzhľad, ale aj lepšiu aerodynamiku.

Project F-26 – Zdroj: Gunther Werks
Limitovaná rarita

Gunther Werks plánuje vyrobiť iba 26 kusov, čím sa Project F-26 stáva mimoriadne exkluzívnym zberateľským artiklom. Každý exemplár bude prispôsobený podľa želaní zákazníka, no základom ostáva kombinácia tradičného charakteru 911 s extrémnymi parametrami.

Project F-26 – Zdroj: Gunther Werks
Nový etalón medzi restomodmi

Gunther Werks opäť dokazuje, že je lídrom na poli restomodov. Project F-26 spája to najlepšie z histórie Porsche s modernou technikou a vytvára jedinečný automobil, ktorý osloví nielen zberateľov, ale aj nadšencov hľadajúcich čistú vodičskú radosť v extrémne exkluzívnom balení.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.