Britská spoločnosť Garagisti & Co predstavila svoj prvé auto pod názvom GP1, ktorý má za cieľ oživiť éru legendárnych hyperšportov minulosti. V čase, keď automobilový priemysel smeruje k elektromobilite a menším motorom, GP1 ide proti prúdu s úplne novým, prirodzene sácim 6,6-litrovým V12 motorom vyvinutým talianskou firmou Italtecnica.

Nový GP1 - Zdroj: Garagisti & Co

Výkon a technické parametre

Motor produkuje 789 koní a 700 Nm krútiaceho momentu, pričom sa v roku 2025 jedná o absolútnu raritu, úplne nový atmosférickým V12. Výrobca sľubuje "mechanický soundtrack pripomínajúci motoršportové motory z dávnych čias". Výkon sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Konkrétne výkonnostné údaje zatiaľ neboli zverejnené, ale vzhľadom na cieľovú hmotnosť len 1000 kilogramov môžeme očakávať mimoriadne výkony. Základom je karbónový monokokpit, ktorý prispeje k úspore hmotnosti.

Nový GP1 - Zdroj: Garagisti & Co

Dizajn inšpirovaný legendami

Za dizajnom stojí Angel Guerra, bývalý dizajnér značiek Bugatti a Rimac. Predná časť odráža jeho skúsenosti z Rimac, zatiaľ čo zadná časť je čistou oslavou hyperšportov 80. rokov. Zákazníci v línii GP1 vidia ozveny legendárnych modelov ako Lancia Stratos Zero či Lamborghini Countach.

Vozidlo využíva pokročilú aerodynamiku vrátane veľkých zadných difúzorov pre optimálny "ground-effect". Interiér je minimalistický s dvojitým kokpitom a klasickou radiacou pákou.

Nový GP1 - Zdroj: Garagisti & Co

Exkluzivita za vysokú cenu

Vyrobených bude len 25 kusov, každý prispôsobený individuálnym požiadavkám majiteľa. Cena je stanovená na 2,94 milióna libier. Aktuálne existuje len v podobe renderov, skutočný automobil je vo fáze finálneho vývoja a výroby.

GP1 predstavuje odpoveď na otázku, ako by vyzerali ikonické autá 80. a 90. rokov, keby sa vyvíjali s novými technológiami, ale zachovali si svoju analógovú dušu.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.