Genesis vstupuje do roku 2025 s modernizovaným modelom G70, ktorý sa nebojí ísť proti prúdu SUV-mánie. Namiesto kompromisov stavia na športovej dynamike, dizajnovom luxuse a detailoch, ktoré dokazujú, že kórejská prémiová značka má sebavedomie konkurovať nemeckej trojke – a pritom ponúknuť niečo osobité.

Dizajn, ktorý si pýta druhý pohľad

Nový G70 ostáva verný svojmu fastback sedanovému profilu, no pridáva ostrejšie línie a evolučnú verziu prednej masky „Crest Grille“. Tenké LED svetlomety s dvoma horizontálnymi pásmi opticky rozširujú auto a dodávajú mu prémiový charakter. Zadná časť je decentnejšia, no dvojitá línia svetiel zostáva poznávacím znamením značky. Genesis sa opäť vyhol prehnanému „faceliftu“ a namiesto toho vsadil na precízne ladené proporcie.

Genesis G70 Zdroj: Genesis

Interiér: Kde technológia nestojí nad pohodlím

Kabína G70 je dôkazom, že luxus nemusí znamenať sterilný minimalizmus. Kvalitné kožené čalúnenie, precízne prešívanie a metalické akcenty pôsobia remeselne aj modernisticky. Nový 14,5-palcový infotainment so systémom over-the-air aktualizácií je intuitívny, no výrobca sa chváli aj fyzickými ovládačmi pre kľúčové funkcie – niečo, čo nemeckí konkurenti často obetovali v mene dizajnu.

Pod kapotou: Na výber podľa temperamentu

Genesis G70 2025 ponúka dva motory – 2,5-litrový štvorvalec s výkonom 300 koní a 3,3-litrový twin-turbo V6 s 365 koňmi pre tých, ktorí chcú viac adrenalínu. Oba sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, pričom pohon zadných kolies je štandardom a pohon všetkých kolies voliteľnou možnosťou. Podvozok prešiel jemným doladením a adaptívne tlmiče v športovom režime dokážu zmeniť charakter auta z pohodlného cestovateľa na ostrý športový sedan.

Genesis G70 Zdroj: Genesis

Technológie pre vodiča, nie proti nemu

Genesis pridal balík bezpečnostných asistentov vrátane Highway Driving Assist 2, ktorý kombinuje adaptívny tempomat s poloautonómnym riadením. Systém rozpozná dopravné značky a reaguje na premávku prirodzenejšie ako predchádzajúca generácia. Novinkou je aj režim „Custom Sport+“, kde si vodič môže nastaviť reakcie motora, prevodovky, riadenia a odpruženia podľa nálady.

Prémiový sedan, ktorý si zachováva ľudskú tvár

Na rozdiel od mnohých konkurentov, ktorí sa snažia byť „technologicky dokonalí“, G70 pôsobí osobne – ako auto, ktoré bolo navrhnuté pre radosť z jazdy, nie len pre tabulky parametrov. Genesis si uvedomuje, že v ére elektrifikácie a autonómie je stále skupina vodičov, ktorí chcú cítiť kontakt s autom a cestou.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...