Ford oprašuje ikonické meno Lobo a posiela ho späť do terénu – s vlastným štýlom, výrazným výkonom a ambíciou osloviť úplne inú cieľovku než bežný F-150. Nový Lobo nie je len dizajnová hra. Je to vážna odpoveď na to, ako má vyzerať moderný mestský aj off-road pick-up.

Zabudnite na klasiku, Lobo je divokejší

Ford F-150 Lobo sa nesnaží byť len ďalšou výbavou v nekonečnej palete verzií najpredávanejšieho pick-upu sveta. Má svoju vlastnú identitu. Názov „Lobo“ (španielsky vlk) má koreň v Mexiku, kde sa používal už od 90. rokov. Teraz sa však vracia ako samostatná postava – s vlastnou tvárou, vyladeným podvozkom a cieľom osloviť mladšie publikum, ktoré chce výkon a štýl, ale nemusí nutne ťahať príves.

Ford F-150 Lobo Zdroj: Ford

Iný vzhľad, rovnaká sila

Nový Lobo sa na prvý pohľad odlišuje od štandardného F-150. Získava čierne akcenty, upravený predný nárazník, znížený podvozok a unikátne disky. Výsledok? Pickup, ktorý by ste pokojne zaparkovali aj pred galériou, nielen pred staveniskom. Aj keď technicky vychádza z F-150 STX alebo Lariat, jeho upravené detaily mu dávajú vizuálnu výnimočnosť.


Pod kapotou sa stále nachádzajú známe motory – buď 5.0 V8 Coyote alebo 3.5 EcoBoost V6 – a očakáva sa, že výkon bude šplhať k 400 koňom. Na rozdiel od klasického off-roadu však Lobo nie je stavaný na extrémy – ale na štýlovo rýchlu jazdu a každodenné používanie.

Cieľová skupina: mladší, mestský zákazník

Lobo sa netají tým, že chce osloviť tých, ktorí predtým možno pick-up ani nezvažovali. Jeho športový vzhľad, výbava zameraná na technológie a komfort, no stále dostatočne robustná platforma robia z Lobu zaujímavú alternatívu k SUV. Navyše, Ford sľubuje, že cena bude nižšia než pri „full-option“ Raptore alebo Lightningu, čo z neho robí dostupnejšiu, no stále výnimočnú možnosť.

Ford F-150 Lobo Zdroj: Ford

Lobo ako globálny hráč? Možno

Zatiaľ je nový Lobo určený primárne pre americký a mexický trh, no existujú špekulácie, že Ford by mohol uvažovať nad jeho uvedením aj v iných častiach sveta, kde pick-upy nadobúdajú čoraz väčšiu popularitu ako životný štýl. Najmä v čase, keď sa pick-upy menia z pracovného nástroja na módne vyjadrenie.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...