Na automobilovú scénu vstupuje nový hráč – Dacory, americká značka, ktorá sa odhodlala narušiť pravidlá luxusného segmentu. Ich prvým modelom je elegantný sedan s dôrazom na štýl, technológie a emócie. Znie to ako Tesla s emóciou? Nie, ešte o krok ďalej.

Nový hráč s veľkými ambíciami

Zabudnite na klasické mená ako Cadillac, Lincoln či Tesla. Dacory má byť úplne nový vietor z USA, značka, ktorá má ambíciu redefinovať luxus podľa amerického gusta – ale s európskou precíznosťou. Prvým modelom, ktorý sa objaví na cestách, je veľký luxusný elektrický sedan, určený pre tých, ktorým nestačí len výkon alebo technológie – ale chcú aj charakter.

Dacory Model One Zdroj: Dacory

Výkon, dizajn a technológia v rovnováhe

Hoci technické parametre zatiaľ značka tají, predbežné informácie hovoria o výkone vyše 600 koní, dojazde okolo 700 km (EPA) a architektúre s 800V nabíjaním. Interiér má ponúknuť mix prírodných materiálov, OLED displejov a detailného spracovania. Dizajn z dielne amerického tímu kombinuje proporcie klasického „muscle luxury“ s modernými svetelnými prvkami a netradične úzkymi svetlometmi.

Nepredvídateľná výbava a prémiový prístup

Dacory chce zaujať aj výnimočnými prvkami výbavy. V hre je napríklad elektronicky stmievateľná sklenená strecha, otočné predné sedadlá, ktoré sa pri zastavení otočia smerom k interiéru, alebo samoparkovací systém s AI, ktorý funguje aj na nespevnených plochách. K tomu príde vlastný digitálny asistent – nie ako „hlas Siri“, ale skutočný AI spolujazdec s personalizáciou.

Dacory Model One Zdroj: Dacory

Príde aj na európsky trh?

Zatiaľ čo prvé vozidlá budú smerovať na americký trh (najmä Kaliforniu a Floridu), Dacory zvažuje aj vstup do Európy. Môže ísť o obmedzený počet kusov pre kľúčové mestá alebo dokonca o samostatný „európsky model“. V každom prípade ide o značku, ktorú sa oplatí sledovať. Nie preto, že kopíruje ostatných – ale preto, že sa ich ani nesnaží napodobniť.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...