Španielska športová značka Cupra, patriaca pod skupinu Volkswagen (prostredníctvom Seatu), oznámila, že svoj plánovaný vstup na americký trh odkladá na neurčito. Pôvodne sa počítalo s uvedením prvých modelov okolo roku 2030, no vedenie značky rozhodlo o pozastavení plánov po vyhodnotení „pretrvávajúcich výziev v automobilovom priemysle“ a dynamicky sa meniaceho trhu.
Cupra mala do USA priniesť elektrický crossover – pravdepodobne Formentor alebo jeho nástupcu – spolu s väčším elektrickým SUV vyrábaným v Mexiku. Súčasťou stratégie bolo aj vybudovanie siete zážitkových predajní Cupra City Garage v spolupráci s Penske Automotive, so zameraním na vybrané oblasti východného a západného pobrežia, ako aj štáty Sun Belt.
Podľa dostupných informácií za odkladom stoja obavy z kolísavého dopytu po elektromobiloch, možné zavedenie dovozných ciel vo výške 15 % na európske vozidlá a neisté regulačné prostredie v USA.
Aj keď vstup na americký trh odkladá, Cupra zdôrazňuje, že plán nezrušila. Naďalej bude sledovať situáciu a vyhľadávať najvhodnejší moment na rozšírenie pôsobenia. Medzitým sa zameria na posilnenie pozície v Európe a na iných trhoch, kde má stabilnú zákaznícku základňu.
Značka si však zachová prítomnosť v USA aspoň prostredníctvom motorsportu. Jej tím bude pokračovať v účasti na pretekoch IMSA Michelin Pilot Challenge so špeciálom Cupra Leon VZ TCR.
Rozhodnutie Cupra ukazuje, že aj ambiciózne automobilky musia pri expanzii starostlivo zvažovať načasovanie a podmienky vstupu. Americký trh je pre európske značky náročný nielen z pohľadu konkurencie, ale aj kvôli neustálym zmenám v legislatíve a obchodných pravidlách.