Citroën sa v posledných rokoch snaží nájsť vlastnú identitu a koncept ELO je ukážkou toho, akým smerom by sa mohol vydať. Ide o kompaktné vozidlo s dĺžkou 4,1 metra, ktoré kombinuje prvky minivanu, mestského auta a mobilného obývacieho priestoru. Dizajn pôsobí provokatívne, no nesnaží sa osloviť estetickým dojmom. Prioritou je funkčnosť a využiteľnosť kabíny, čo značka zdôrazňuje viac než samotné tvarovanie karosérie.

Filozofia modernej kačice
Hoci ELO nemá so slávnym modelom 2CV nič spoločné vizuálne, spája ich cieľ vytvoriť jednoduché, dostupné a maximálne praktické rodinné auto. Názov je odvodený z druhých písmen slov Rest, Play, Work, čo naznačuje, že interiér má ponúknuť plnohodnotné zázemie na oddych, prácu aj voľný čas.

Zdroj: Citroën

Kabína s netradičným rozložením
Najväčšou zvláštnosťou je centrálne umiestnené sedadlo vodiča posunuté dopredu, zatiaľ čo dve predné sedadlá pre spolujazdcov sú mierne posunuté vzad a dajú sa úplne vybrať. Zadná trojmiestna lavica vznikla v spolupráci s Decathlonom a pripomína kempingový nábytok. 

Zdroj: Citroën

Vo vnútri nechýbajú nápadité riešenia ako otočné vodičovo sedadlo, penové odpruženie, možnosť zavesiť matrace zo stropu alebo kotviace body na projekčné plátno.

Exteriér s praktickými detailmi
Po otvorení posuvných dverí možno pripevniť markízu, ktorá vytvorí tieň. Horná časť svetiel má protišmykový povrch, takže poslúži ako odkladacia plocha. V podlahe sú zásuvky a konektor pre kompresor, takže ELO môže fungovať ako malý základný tábor.

Elektrický základ a nejasná budúcnosť
Technické parametre Citroën neprezradil, isté je len to, že ELO je plne elektrický. Nie je jasné, či sa koncept dostane do výroby, no má naznačiť nový štylistický aj filozofický smer značky.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.