BMW predstavuje R 12 G/S – modernú repliku legendy R 80 G/S postavenú na novom air/oil-cooled boxer platforme. S 109 hp, exkluzívnymi off-road prvkami a cenou začínajúcou pod 17 000 EUR, ide o odvážnu ponuku pre milovníkov nostalgiou ovoniajúcich dobrodružstiev.
Nielen vzhľad, ale aj schopnosti z terénu 🎯
R 12 G/S nie je len dizajnovou rekonštrukciou – dostala 21″ predné koleso, predĺžený zdvih odpruženia (8,3” vpredu, 7,9” vzadu), vyšší a predný riadiaci úchyt pre lepšiu ovládateľnosť v teréne. Táto kombinácia hovorí jasne: pôjde skutočne do štrku, nielen pred kavárňu.
Motor známy a osvedčený – 1 170 cm³ boxer s 109 hp
Pod kapotou je rovnaký 1 170 cm³ boxer motor, ako v R 12 roadsteroch, dodávajúci 109 hp pri 7 000 rpm a krútiaci moment 85 lb‑ft. Štvorventilová hlava a air/oil chladenie preukázateľne fungujú – a jazdci potvrdzujú, že motor je nielen robustný, ale aj mimoriadne odolný v teréne.
Elektronika, ktorá prežije náklon aj blato
R vychádza v troch režimoch – Rain, Road, Enduro – s ďalším Enduro Pro balíčkom umožňujúcim vypnutie ABS vzadu. Systém ABS Pro reaguje pri náklone, a v pripoji sa objavuje aj traction control (DTC), motor slip regulation (MSR) a dokonca aj voliteľný quickshifter Shift Assistant Pro.
Konštrukčné detaily – robustná elegancia
Rám je oceľový priestorový s odnímateľnou zadnou rámovou časťou, predný vidlicový mostík zvýšený a posunutý. Punty ako vysoký predný blatník, malý kokpit fairing a minimalistický LED svetlomet dopĺňajú vysokú svetlú výšku (9,4–10″).
Pohodlie a ergonomika na preskoky a dlhé trate
Sedlo je ploché, s výškou 33,9″ (rozšíriteľnou na 35,2″ s Rallye sedlom), pričom Enduro balík pridáva ergonomické päty, bar risery a širšie radenie. Páči sa: grip v stoji, stabilita v zákrutách, komfort pri dlhej jazde.