Automobil ako umelecké dielo – presne to vystihuje unikátne BMW L7 navrhnuté Karlom Lagerfeldom. Tento jedinečný kus spája technickú dokonalosť bavorskej limuzíny s neprehliadnuteľným rukopisom módneho návrhára, ktorý patril k najvýraznejším osobnostiam svojej doby. Vznikol automobil, ktorý nebol len dopravným prostriedkom, ale zároveň vyjadrením štýlu, vkusu a individuality.

Limuzína pre elitu

BMW L7 je už samo o sebe raritou – predĺžená verzia modelu radu 7 z 90. rokov, určená najmä pre vládnych predstaviteľov a najnáročnejších zákazníkov. Jeho dĺžka presahovala päť a pol metra a interiér poskytoval komfort na úrovni exkluzívneho salónika. Lagerfeld však túto luxusnú základňu povýšil na úplne nový level.

Lagerfeldove BMW L7 Zdroj: BMW

Lagerfeldov rukopis v interiéri

Kým zvonku si L7 zachovávalo konzervatívny dizajn BMW, interiér sa stal plátnom Lagerfeldovej kreativity. Použil kombináciu čiernej a bielej kože, jemne kontrastné prešívanie a doplnky, ktoré by sme čakali skôr v haute couture než v aute. Do detailu prepracované materiály pripomínali luxusnú kabelku či špičkový módny doplnok.


Okrem toho bolo vozidlo vybavené špeciálnymi prvkami na želanie – napríklad integrovaným minibarom, rozšíreným multimediálnym systémom či špeciálnymi úložnými priestormi, ktoré odrážali Lagerfeldovu obľubu praktickosti ukrytej v luxuse.

Symbol spojenia módy a automobilov

BMW L7 Karla Lagerfelda nebolo len automobilom – bol to manifest životného štýlu. Spojilo dva svety, ktoré sa zriedka prelínajú: automobilové inžinierstvo a módny dizajn. Kým bežná sedmička bola symbolom úspechu, Lagerfeldova verzia sa stala umeleckým predmetom na kolesách, vyjadrujúcim osobnosť svojho tvorcu.

Zberateľská legenda

Dnes patrí BMW L7 od Lagerfelda medzi najvzácnejšie exempláre značky. Ide o kus, ktorý je viac než len zberateľský unikát – je to automobil s príbehom, ktorý spája históriu módy, automobilizmu a osobnosť jedného z najväčších vizionárov 20. storočia. Pre nadšencov luxusných áut a fanúšikov Lagerfelda ide o objekt túžby, ktorý sa na trhu objavuje len výnimočne.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...