Audi pracuje na novom RS6 Avant GT – agresívnejšom, výkonnejšom a technologicky vyzbrojenom modely. Prototypy ukazujú nové vysokovýkonné motorové vylepšenia, predné výduchy, brutálny spojler a mohutný zadný difúzor – čo všetko naznačuje, že sa chystá najsilnejšie kombi v histórii značky.

Agresívna evolúcia dizajnu

Spoločnosť Audi na prototypoch testuje výraznejší predný nárazník s vertikálnymi vstupmi vzduchu vo blatníkoch, viac odvetrávané predné diely a obrovský strešný spojler. Zadok prototypu dostal nový difúzor s tromi vertikálnymi plutvami a štvoritými oválnymi koncovkami výfuku, čo pripomína štýl modelu RS6 GTO.

Audi RS6 Zdroj: NCars

Brutálny výkon pod kapotou

Bežný RS6 Performance disponuje 4,0 l V8 s výkonom 621 hp (630 PS) a 800 Nm. Šéf Audi Sport Sebastian Grams prezradil, že RS6 ešte „prekvapí“ – očakáva sa výkon medzi 650 až 700 hp. Napríklad model RS6 Evo s roll-cage úpravami smeruje k hodnote okolo 700 hp.

Silnejší základ – Evo package a hardcore testy

Audi testuje robustný prototyp RS6 GT na Nürburgringu vrátane rámovej konštrukcie (roll cage), športových komponentov a nižšieho podvozku než predchádzajúci RS6. Plánovaný debut je stanovený na rok 2024, pričom tento hardcore variant má pred figurovať do konce životného cyklu súčasnej generácie ešte pred prechodom na hybridy či EV.

Avant bez kompromisov - praktickosť a pretekársky potenciál

RS6 Avant GT ostáva praktickým rodinným kombi, no s výbavou pre extrémne výkony: širšie blatníky môžu pojať širšie pneumatiky a brzdy, vzduchové či športové odpruženie spolu s masívnymi výduchmi naznačujú, že Audi plánuje obratnosť aj v extrémnych podmienkach.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...