Audi zásadne prehodnocuje svoju elektromobilnú stratégiu. Generálny riaditeľ Gernot Döllner v rozhovore pre britský magazín Autocar potvrdil, že spoločnosť ruší svoj plánovaný termín úplnej elektromobility do roku 2033 a bude naďalej vyvíjať spaľovacie motory.
Flexibilita ako kľúčová stratégia
Döllner zdôraznil, že rozhodnutie pokračovať vo vývoji benzínových motorov je súčasťou udržania "flexibility" v portfóliu značky. Spoločnosť plánuje uviesť na trh novú líniu vozidiel so spaľovacími motormi už do budúceho roka, pričom budú zahŕňať aj hybridné varianty.
Toto rozhodnutie vychádza z reálnej situácie na trhu. Elektromobily predstavujú približne 30 percent z celkového predaja automobilky, čo zatiaľ nie je dostatotočné v očiach generálneho riaditeľa. Napriek tomu, že Audi predstihuje Mercedes v elektromobilite, stále zaostáva za BMW.
Dobrá správa pre fanúšikov modelov RS
Obzvlášť potešujúca je správa prichádza pre milovníkov výkonných modelov RS. Döllner naznačil, že budúce benzínové verzie RS modelov nie sú vylúčené. Audi má v tejto oblasti bohatú históriu, od biturbo V10 v modeli RS6 až po päťvalcový turbomotor v TT RS.
Zaujímavé je aj to, že generálny riaditeľ neuzavrel dvere pred možným návratom kultových modelov ako TT či R8. Hoci označil takéto špekulácie za predčasné, pripustil, že v budúcnosti môžu prísť prekvapenia.
Európska legislatíva ako hranica
Napriek zmene stratégie musí Audi rešpektovať európsku legislatívu, ktorá stanovuje úplnú elektromobility do roku 2035. Spoločnosť preto bude pokračovať v investíciách do elektrických vozidiel a ťažiť zo širšej stratégie Volkswagen Group.
Táto zmena smeruje k pragmatickejšiemu prístupu, ktorý lepšie reflektuje súčasnú realitu trhu a preferencie zákazníkov.