Audi zásadne prehodnocuje svoju elektromobilnú stratégiu. Generálny riaditeľ Gernot Döllner v rozhovore pre britský magazín Autocar potvrdil, že spoločnosť ruší svoj plánovaný termín úplnej elektromobility do roku 2033 a bude naďalej vyvíjať spaľovacie motory.

Flexibilita ako kľúčová stratégia

Döllner zdôraznil, že rozhodnutie pokračovať vo vývoji benzínových motorov je súčasťou udržania "flexibility" v portfóliu značky. Spoločnosť plánuje uviesť na trh novú líniu vozidiel so spaľovacími motormi už do budúceho roka, pričom budú zahŕňať aj hybridné varianty.

Toto rozhodnutie vychádza z reálnej situácie na trhu. Elektromobily predstavujú približne 30 percent z celkového predaja automobilky, čo zatiaľ nie je dostatotočné v očiach generálneho riaditeľa. Napriek tomu, že Audi predstihuje Mercedes v elektromobilite, stále zaostáva za BMW.

Zdroj: Audi

Dobrá správa pre fanúšikov modelov RS

Obzvlášť potešujúca je správa prichádza pre milovníkov výkonných modelov RS. Döllner naznačil, že budúce benzínové verzie RS modelov nie sú vylúčené. Audi má v tejto oblasti bohatú históriu, od biturbo V10 v modeli RS6 až po päťvalcový turbomotor v TT RS.

Zaujímavé je aj to, že generálny riaditeľ neuzavrel dvere pred možným návratom kultových modelov ako TT či R8. Hoci označil takéto špekulácie za predčasné, pripustil, že v budúcnosti môžu prísť prekvapenia.

Zdroj: Audi


Európska legislatíva ako hranica

Napriek zmene stratégie musí Audi rešpektovať európsku legislatívu, ktorá stanovuje úplnú elektromobility do roku 2035. Spoločnosť preto bude pokračovať v investíciách do elektrických vozidiel a ťažiť zo širšej stratégie Volkswagen Group.

Táto zmena smeruje k pragmatickejšiemu prístupu, ktorý lepšie reflektuje súčasnú realitu trhu a preferencie zákazníkov.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.