Tento prekvapivý krok odráža rastúci tlak čínskych automobiliek, ktoré prinútili Audi k radikálnej zmene stratégie. Namiesto tradičného prístupu sa nemecká značka rozhodla spojiť s miestnym partnerom a vyvinúť cenovo dostupnejší model špeciálne pre čínsky trh.

Väčšie než sa zdá

E5 Sportback na prvý pohľad pôsobí ako väčší hatchback, no v skutočnosti dosahuje takmer 4,9 metra na dĺžku a disponuje impozantným rázvorom 2950 milimetrov. Presné rozmery sú 4881 mm x 1960 mm x 1479 mm, čo z neho robí skutočné pseudo-kombi s priestranným interiérom.

Audi E5 Sportback - Zdroj: Audi

Cenovo dostupná elektromobilita

Model sa pohybuje v cenovom rozpätí od približne 28 150 do 38 200 eur. Základná verzia Pioneer ponúka 299 koní, batériu s kapacitou 76 kWh a dojazd 618 kilometrov podľa čínskej metodiky CLTC. Stredná verzia Pioneer Plus zvyšuje výkon na 408 koní s 100 kWh batériou a dojazdom 773 kilometrov.

Výkonné Quattro verzie

Vrcholné verzie nesú označenie Quattro a disponujú pohonom všetkých kolies. Najvýkonnejšie varianta dosahuje až 787 koní, zrýchlenie na 100 km/h za 3,4 sekundy a ponúka dojazd 647 kilometrov. Všetky verzie využívajú pokročilú 800-voltovú architektúru s rýchlym nabíjaním, ktoré dokáže za 10 minút predĺžiť dojazd o 370 kilometrov.

Audi E5 Sportback - Zdroj: Audi

Pokročilé technológie

Technologické vybavenie zahŕňa 59-palcový displej, kamerový systém namiesto klasických spätných zrkadiel a asistenčný systém Momenta s 27 senzormi vrátane lidaru. Výpočty zabezpečuje čip Nvidia Orin X, zatiaľ čo multimédiá riadi Qualcomm Snapdragon 8295.

Audi E5 Sportback - Zdroj: Audi

Prvé dodávky sa začnú v septembri 2025 zo závodu v Šanghaji. Audi plánuje v najbližších dvoch rokoch uviesť pod touto značkou ďalšie dva modely, pričom export do Európy zatiaľ nie je potvrdený.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.