Acura odhaľuje prototyp RSX, ktorý spája odkaz kultového kupé z prelomu tisícročí s aktuálnymi technologickými trendmi. Novinka má šancu osloviť nielen nostalgikov, ale aj novú generáciu vodičov, ktorí chcú športový, no každodenne použiteľný stroj.

Oživenie mena s kultovým statusom

RSX, známa aj ako Honda Integra v iných regiónoch, si na prelome milénia vybudovala povesť ľahkého, agilného kupé s vysokootáčkovým motorom a precíznym radením. Prototyp RSX má tento DNA zachovať, no pridať do mixu modernú aerodynamiku, infotainment novej generácie a bezpečnostné systémy, ktoré si vyžaduje dnešná doba.

Acura RSX Prototyp Zdroj: Acura

Dizajn: ostré línie a aerodynamické detaily

Nový prototyp sa drží športovej siluety, no posúva ju do 21. storočia. Predná maska využíva evolučnú verziu štýlu Precision Crafted Performance, doplnenú o úzke LED svetlomety a agresívne nárazníky. Zadná časť dostala jemne integrovaný spojler a svetelný pás cez celú šírku. Výrazné blatníky a znížený postoj jasne dávajú najavo športové ambície.

Technika, ktorá môže zaujať puristov

Pod kapotou prototypu sa ukrýva preplňovaný dvojliter s technológiou VTEC Turbo, odhadovaným výkonom 320 koní a možnosťou manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Pohon predných kolies dopĺňa mechanický samosvorný diferenciál a adaptívny podvozok. Acura naznačuje, že v sérii by mohla vzniknúť aj limitovaná verzia Type S so zvýšeným výkonom a ostrejším podvozkom.

Acura RSX Prototyp Zdroj: Acura

Moderný interiér bez straty vodičskej orientácie

Kabína kombinuje športový minimalizmus s luxusnými materiálmi – Alcantara na sedadlách, hliníkové detaily a digitálny prístrojový panel, ktorý stále ponecháva miesto pre klasický analógový otáčkomer. Infotainment podporuje bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto, no dôležitejšie je, že ergonomia ostáva orientovaná na vodiča.

Očakávania a budúcnosť

Prototyp RSX naznačuje, že Acura chce oživiť éru, keď športové kupé znamenalo viac než len pekný dizajn. Ak sa sériová verzia dostane na trh bez výrazného kompromisu v hmotnosti a jazdných vlastnostiach, mohla by sa stať zaujímavou alternatívou k európskym kompaktným športiakom.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...