Niekedy na jeseň minulého roka som prvýkrát započul správu o novom modeli automobilky Subaru. Prišli prvé fotografie, prvé informácie a potom statická prezentácia na Pezinkej Babe.
Piata generácia Subaru Outback, predstavená ešte minulý rok, nastavila opäť latku vyššie ako predošlý model. Zapracovalo sa výrazne na dizajne aj technike. My sme skúšali typ s naftovým motorom 2.0D a prevodovkou CVT.
Koľko musí mať človek rokov, aby sa mu zapáčilo Subaru Impreza? Vlastne, to nie je správna otázka. Skôr by mala znieť inak. Čo presvedčí nezainteresovaného človeka hľadajúceho auto do rodiny o kúpe Subaru Impreza?
Nevravím to prvýkrát. Vzhľadom na rozvinutie infraštruktúry cestných sietí po celom svete a požiadaviek zákazníkov o autá s vyššou svetlou výškou prispôsobených viac na cesty, pomaly vymierajú Off-Roady, ktoré vystriedal segment SUV.
Niekedy začiatkom roka 2014 nás slovenské zastúpenie značky Subaru pozvalo na tlačovú konferenciu týkajúcej sa bilancie predaja roka 2013. Hoci táto značka nie je v popredných predajných číslach, určite má čo ponúknuť.
Náš prvý porovnávací test sme odštartovali vo veľkom štýle. Každého vodiča, ktorý dennodenne brázdi cesty nepoteší správa z novín, že sa chystá napadnúť sneh. Pondelok 15.1.2013 patril medzi ne! A tak sme začali kuť plány.
Do triedy Crossoverov mieri ďalší hráč z Japonska. Subaru sa rozhodlo nahradiť Imprezu XV za úplne nový model XV. To, že vynechalo pomenovanie Impreza má svoje opodstatnenie. Nový crossover nemá s predchodcom veľa spoločného.
Mnohých napadne pri pomyslení na značku Subaru športová Impreza WRX STi v typickej modrej metalíze. V Japonsku však Subaru dlhodobo predáva aj vozidlá do mesta. Na Slovensku nie sú príliš vidieť, možno to nový model Trezia čiastočne zmení.